Anak Mencabul: Lim Guan Eng Jangan Mendiamkan Diri, Jelaskan Perkara Sebenar

Peribahasa Melayu ada menyebut ‘mendiamkan diri ini tandanya bersetuju’. Kalau tak betul, dah tentu Lim Guan Eng sudah menyalak dan menafikan laporan beberapa buah blog sejak akhir-akhirnya yang mengaitkan anak Guan Eng yang mencabul rakan sekolahnya , ujar dan pembayaran RM200,000 untuk menutup mulut mangsa, ujar Ketua Penerangan UMNO Datuk Ahmad Maslan.

“Kita minta penjelasan lanjut tentang isu ini jika ada perkara-perkara yang tidak betul dilakukan, maka pihak-pihak tertentu harus membuat laporan polis agar perkara ini dibawa ke muka pengadilan, tidak kira anak siapa tidak kira bapanya siapa.

Di Malaysia, undang-undang tetap undang-undang. Pada kita, kita nak tahu apa sebenarnya yang berlaku. Apa yang dinyatakan dalam blog-blog itu, ianya sudah dinyatakan tetapi kita nak dengar penjelasan dari pihak Lim Guan Eng sendirilah,” ujarnya mengulas laporan beberapa buah blog yang mengaitkan anak Lim Guan Eng mencabul rakan sekolahnya.

Tambahnya, Lim Guan Eng harus menjelaskan isu ini dalam masa terdekat bagi mengelakkan tohmahan dan telahan orang ramai terhadap mereka.

“Selagi perkara itu tidak dinafikan, selagi itulah perkara tersebut akan disebar luaskan. Oleh sebab itu, dia kena nafi atau dia kena berhadapan dengan kebenaran dan juga apa juga perundangan yang berkaitan dengan kesalahan tersebut,” tambahnya yang juga Ahli Parlimen Pontian.

Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment