BONGKAR !!! YB Pembangkang Hipokrit ... Lebih-lebih Lagi Azmin Ali & Gay Tua ....



Isu kenaikkan elaun Ahli Parlimen yang dicadangkan Perdana Menteri mendapat sambutan hangat Gay Tua dan kroni untuk menunjukkan bahawa mereka ini lebih mementingkan keperitan kehidupan rakyat.

Perdana Menteri dalam ucapan belanjawan mengatakan bahawa kerajaan bercadang mengkaji semula elaun dan kemudahan ahli Parlimen kerana menyedari tanggungjawab, tugas serta beban kerja mereka semakin bertambah.Cadangn tersebut mendapat bantahan daripada pembangkang yang mengeluarkan kenyataan bahawa mereka menolak cadangan tersebut.Apa yang lebih menarik jawapan balas Datuk Seri Noh Omar bahawa pembangkang sebenarnya bersikap hipokrit seperti yang disiarkan di blog beliau ada betulnya. Pembangkang sebenarnya ketandusan isu serta terdesak untuk menagih simpati rakyat perlu kita faham sepenuhnya.

Datuk Seri Noh Omar merujuk kepada keputusan kerajaan negeri Selangor didalam mesyuarat Dewan Negeri Selangor yang ke-12, penggal keempat mesyuarat pertama pada 31 Mac lalu ada menyebut mengenai kenaikan elaun ADUN negeri tersebut daripada RM4,112.79 kepada RM6,000. Ini secara jelas menunjukkan bahawa pembangkang sebenarnya hipokrit dalam apa jua keputusan yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional. Bagi mereka keputusan kerajaan Barisan Nasional tidak akan memberi keuntungan kepada rakyat tetapi memberi keuntungan kepada diri sendiri.

Ini adalah bukti sikap hipokrit pembangkang hasil asuhan Gay Tua yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri Malaysia. Exco Selangor pada 25 Mac 2011 telah bersetuju untuk menaikkan elaun saraan kepada setiap Adun negeri Selangor. Kenaikkan bermula pada 1.1.2011 dan ini bermakna bayaran dibuat secara "back dated". Jumlah keseluruhan peruntukan yang diperlukan disebabkan kenaikkan elaun tersebut adalah sebanyak RM 1,187.20. Cadangan ini telah dibuat oleh Exco YB Rodziah yang mewakili barisan Exco Selangor. Cadangan beliau telah disokong oleh seorang lagi Exco iaitu YB Dr Halimah Ali

Menteri Besar DAP beranggapan bahawa ianya sesuai kerana memandangkan keadaan ekonomi dan tugas-tugas yang diberikan dan walaupun beranggapan jumlah tersebut agak kecil jika dibanding dengan Singapura dan beberapa negara yang lain.

Sikap hipokrit pembangkang bukan sekadar menipu rakyat tetapi mereka pandai berlakon dalam mendapatkan simpati rakyat. Adakah layak pemimpin-pemimpin bersikap hipokrit seperti ini terus diangkat sebagai pemimpin? Fikirkan Bersama!!

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment