CONFIRM: Pas Hari Nie Sekadar Biro Agama DAP

Confirm !!! Pas hari nie bukanlah lagi sebuah parti yang memperjuangkan penubuhan Negara Islam sebaliknya hanya sekadar Biro Agama dalam Parti DAP.

Kenyataan Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali hari ini dalam sati sidang media di kediamannya bertegas bahawa PAS perlu kembali kepada perjuangan asal menubuhkan negara Islam dan tidak perlu tunduk kepada desakan DAP.

Beliau berkata perubahan prinsip perjuangan PAS untuk menubuhkan sebuah negara Islam bermula sejak ia menyertai pakatan pembangkang bersama-sama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Katanya, perjuangan PAS untuk menubuhkan negara Islam adalah sesuatu yang "hampir tidak boleh dirundingi" dan tidak harus dilupakan semata-mata mahu meneruskan kerjasama dengan DAP.

WOW !!! apa sebenarnya kemelut yang melanda PAS hari nie… apakah benar apa yang aku dengar nie?

"Kalau kita lihat yang menjadi "stumbling block" (penghalang) adalah pemimpin tertinggi DAP. Pengerusi (DAP Karpal Singh) kata langkah mayat dia dulu...nampaknya seperti pintu dah tertutup dan terkunci buat selama-lamanya selagi dia masih hidup," katanya kepada pemberita di kediamannya di sini.

Hasan berkata seluruh peringkat kepimpinan PAS bertanggungjawab untuk menyorot semula hasrat penubuhan negara Islam dan meletakkannya kembali sebagai wadah perjuangan utama parti.

Tags: , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

2 Komen

  1. masa sidang media Pesuruhjaya PAS dr. rani dan khalid smad hari ni , KENAPA TERESA KOK ADA SAMA ??

    lu punya tajuk memang tepat dan mantap beb

  2. PAS sila keluar dari pakatan pembangkang lebih2 lagi berpakat dgn DAP yg bukan Islam & menolak Islam, juga PKR pemimpin Anwar bukanlah pemimpin yg baik, menyamai kaum nabi Luth, jika Anwar x bersalah, sila bersumpah utk memastikan fitnah itu tidak benar, kami x sanggup lagi mengadai maruah agama Islam utk kepentingan politik & kuasa semata-mata..kami bukan rakyat yg buta tuli

Post a Comment