Adnan Yaakob Buat PR Pahang Semakin Menggila….


Kerajaan Pahang  bersetuju menaikkkan bantuan bulanan kepada 4,000 orang kurang upaya (OKU) yang berdaftar di negeri ini daripada RM70 kepada RM300 bermula 1 Jan lalu.

Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob berkata keputusan itu bagi meringankan beban perbelanjaan yang terpaksa ditanggung golongan tersebut berikutan kadar perbelanjaan semasa yang semakin meningkat.
           
Berita nie memang berita gembira buat golongan OKU di Pahang namun ia menyebabkan PR menderita mendengar berita sedih nie. Selepas nie semakin meggilalah si Fuziah Lynas & Azan yang nak cabut ke Terengganu tu menggila, menjerit melalak mengatakan kerajaan BN kejam pada golongan OKU.

"Bantuan bulanan sebanyak RM70 sebelum ini dilihat tidak mencukupi dengan keadaan harga barangan keperluan yang semakin meningkat dan kita harap pertambahan ini dapat mengurangkan bebanan dan tanggungan mereka," ujar Nan Yaakob kepada pemberita selepas merasmikan Hari Sambutan OKU Peringkat Negeri Pahang yang dihadiri lebih 2,000 OKU di Dewan Tun Abdul Razak Temerloh, hari ini.

Katanya OKU terbabit dijangka menerima bantuan tersebut bermula April atau Mei ini bersama dengan jumlah tunggakan sejak Januari.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment