PROVOKASI DAN GANAS BUKAN CARA UMNO.

Majlis Penerangan Perdana yang dianjurkan oleh sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang dikenali sebagai Majlis Permuafakatan Muslim telah dilaksanakan di Kuaters Kediaman DBKL Pantai Permai dan mendapat kerjasama dari wakil penduduk.

Tuduhan tindakan provokasi yang ditujukan kepada UMNO amnya dan Pemuda UMNO Bahagian Lembah Pantai secara khususnya adalah satu tuduhan liar dan tidak berasas. Dimaklumkan kehadiran orang ramai di kedua-dua majlis dianggarkan sekitar lebih 1,000 orang dan ianya juga melibatkan penduduk setempat di kedua-dua perumahan terbabit.

Ketua Penerangan UMNO Lembah Pantai, Datuk Ibrahim Thambychik berkata, berkemungkinan juga tindakan membaling objek berpunca dari sesetengah penduduk di kedua-dua penempatan yang telah "dirampas" ketenangan mereka.

Dimaklumkan, dalam kejadian tersebut seorang penonton telah tercedera di kepala akibat terkena objek keras ketika sedang duduk mendengar ceramah. Mangsa telah dikejarkan ke klinik berhampiran oleh jawatankuasa penganjur dan dimaklumkan mangsa menerima enam (6) jahitan.

Sikap suka memprovokasi dan bertindak ganas adalah sikap Pakatan Rakyat. Buktinya, semasa perhimpunan haram "Bersih 3.0" peserta perhimpunan tersebut telah mencaci dan menyerang anggota Polis (PDRM), wartawan dan merosakan harta benda awam.

Dalam masa yang sama, Ketua Pemuda UMNO Lembah Pantai, Datuk Mohamad Sazali Kamilan berkata, UMNO tidak pernah menganjurkan ahli-ahlinya untuk bertindak liar apatahlagi bersikap kurang ajar.

"UMNO senatiasa menitikberatkan sikap hormat - menghormati dan mengamalkan demokrasi dalam politik sejajar dengan perlembagaan negara.

Pemuda UMNO Bahagian Lembah Pantai menyelar kenyataan terbuka Dato' Sri Anwar Ibrahim yang telah melaungkan PEMUDA UMNO SIAL , PEMUDA UMNO ANJING dan PEMUDA UMNO BODOH," ujarnya kepada media sebentar tadi di Rumah BN Lembah Pantai.

Sehubungan dengan itu, seluruh ahli Pergerakan Pemuda UMNO Lembah Pantai amnya dan Pemuda UMNO Malaysia khusunya menuntut Dato' Sri Anwar Ibrahim untuk memohon maaf secara terbuka.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

5 Komen

  1. Anonymous
    11:52 AM

    Betul sebab cara UMNO adalah protes menggunakan Senaman Bontot!

  2. Anonymous
    12:10 PM

    anon kat atas tuuu....sebab anwar suka lubang buntot jantan jambu!

  3. Anonymous
    12:12 PM

    kira ok ar tue cuma senaman jer...cuba lu tny lu nyer anuuwar, dia bukan senam jer dengan bontot2 sekali dia tibai...ke lu pun dh kena tala bontot ngan anuuwar?hahaha....bodo btul org2 pgayr nie...hahahaha...sumer nyer gila bontot mcm anuuuwar...

  4. Anonymous
    12:36 PM

    senaman bontot take asalkan bukan balun bontot macam anwar ibrahim

  5. Anonymous
    12:49 PM

    Korang Nie berlakon ajerlah..... Koran Cuba test tengok main bontottt, sedap beb. Nie kononn ker belasah anwar, kalau korang dah rasa, lebih hebat dari anwar kot korang nie

Post a Comment