PRU13 Selepas Raya? – Beri kelebihan besar kepada PR ….


Yup, topic bila nak pilihan raya nie dah setahun lebih aku dengar….Dulu, semua buat andaian yang Najib akan bubarkan Parlimen pada November 2011, namun ternyata meleset. Kemudian, dengar plak angina sepoi-sepoi bahasa yang PRU bulan Mac 2012 dan terakhir…. Khabarnya Najib nak buat pada Sabtu, 9 Jun 2012… 

Sekali lagi jangkaan dan ramalan meleset sama sekali .

Kini, semuanya beralih ke bulan September plak, dengan andaian PRU dibuat selepas bajet 2013, selepas raya aidilfitri dan sebagainya.

Hakikatnya, jika PRu13 selepas raya aidilfitri, korang percaya tak bahawa puak-puak PR akan tersenyum riang dan gembira sebab inilah masa yang terbaik untuk mereka ‘menghentam BN’ dari dalam surau dan masjid, khususnya sepanjang bulan Ramadhan nie.

Ketika inilah, mereka akan mengadakan ceramah-ceramah dan tazkirah untuk mencaci-cerna BN, malah ketika inilah duit-duit yahudi, duit-duit pasir akan ditaburkan khususnya di Selangor ….

Apa pandangan korang plak? Apapun, kita berserah dan bagi keyakinan kepada pucuk pimpinan kita untuk laksanakan yang terbaik. Kita bukan sekadar nak menang pilihan raya, malah kita juga nak menunaikan segala janji-janji yang pernah kita buat pada PRU lalu….

Kita janji dalam manifesto kita …. Kita tunaikan… Bukan macam puak haram jadah tu…. Jangan haraplah depa nak tunaikan segala janji melainkan nak dekat-dekat PRU nanti.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

1 Komen

  1. Salam

    umnobn pun 2 x 5, akan buat sama atau lebih2 lagi.

    Wasalam

Post a Comment