Dosa Khalid Ibrahim Sebagai Anak Selangor- Halang & Tolak Pembinaan UiTM Serendah


Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyifatkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang merupakan anak Selangor sangat berdosa dan tidak boleh diampunkan apabila Khalid dan kerajaan negeri Selangor menghalang dan menolak pembinaan UiTM di Serendah, Hulu Selangor. 

“Kita semua tahu, UiTM ini untuk siapa? Kita nak masukkan 200,000 pelajar, itu merupakan satu usul yang dibuat oleh UMNO, empat tahun lepas seperti yang dijanjikan oleh Datuk Seri Najib Razak yang mahu memberikan peluang kepada 200,000 anak-anak kita belajar di UiTM.

Sebab itu UiTM begitu banyak dibuat di setiap negeri. Negeri Selangor, sebuah negeri maju, belum ada lagi cawangan UiTM, yang ada di Shah Alam dan di Puncak Alam, itu kampus induk. Sebab tu kita belanjakan RM400 juta, buat UiTM di Serendah, di tanah Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kalau nak harap tanah kerajaan negeri, jangan harap dapat,” ujarnya kepada jentera BN Bahagian Ampang pada Majlis Forum Isu Air di Ampang, malam tadi.

Tambahnya, kita nak buat UiTM di tanah YBK pun dihalang, ditolak dan ahirnya Datuk Ali Rustam yang untung kerana apabila nak buat UiTM di Serendah ditolak, projek UiTM itu terpaksa dipindahkan ke Jasin, Melaka.

“Tambah satu lagi UiTM di Melaka. Siapa yang rugi? Orang Selangor yang rugi, anak-anak kita yang rugi. Jika dibuat di sini, ia akan memberi peluang untuk anak-anak kita masuk di UiTM.

Nak tolak takpelah, tapi janganlah jadi penyamun. Dah tolak macam samseng, jadi penyamun pula, dia rampas tanah YBK walaupun YBK nak bayar premium tanah, dia tolak. Tapi Alhamdulillah, berkat doa orang-orang miskin di Selangor, baru-baru mahkamah beritahu rompakan tanah, rampasan tanah YBK oleh kerajaan negeri tidak mengikut undang-undang dan kerajaan negeri kena pulangkan tanah tersebut kepada YBK,” tambahnya.
Tags: , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment