Anwar Terdesak ... Kemaruk Sangat Nak Jadi PM ....



Keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang lalu menunjukkan bahawa Barisan Nasional terus diberikan peluang untuk mentadbir negara, ini membuktikan amalan demokrasi masih subur di negara ini walaupun pelbagai tohmahan dilontar terutamanya oleh pemimpin parti pembangkang terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kononnya tidak bersikap telus.

Pengerusi Perdasama Muda, Dato’ Sohaimi Shahadan berkata, daripada isu dakwat kekal, pengundi hantu, waga asing dan sebagainya, SPR dipersepsikan dengan sebegitu negative menyebabkan banyak pihak meragui kewibawaan suruhanjaya tesebut dalam menjalankan tugas mereka dengan penuh berintegriti.

“Ini menunjukkan betapa pemimpin pembangkang terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim kemaruk hendak menjadi Perdana Menteri sehingga menolak keputusan rakyat yang memberi mandate kepada BN.

Malah mereka sanggup menganjurkan perhimpunan haram di sebuah stadium malam semalam yang menyebabkan kesesakan lalulintas yang teruk semata-mata tidak berpuas hati dengan kekalahan pembangkang pada PRU kali ini, yang sekaligus meranapkan impian mereka untuk menakluk Putrajaya,” ujarnya kepada pemberita di sini hari ini.

Sehuhubungan dengan itu, beliau bersama barisan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) menyokong teguh di belakang Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang telah dipilih sebagai Perdana Menteri.

“Kami juga menolak politik rimba yang menghalalkan cara seperti diamalkan oleh pakatan pembangkang, yang sanggup mengenetepikan suara demokrasi untuk berkuasa.

Kami mahukan keamanan dan kedamaian yang dikecapi sekarang dikekalkan di bawah pemerintahan BN, dan menolak keras demostrasi jalanan yang dianjurkan pembangkang kerana menbawa pelbagai implikasi negatif,” ujarnya yang juga Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS).

Tambahnya, Anwar sebenarnya terlalu yakin bahawa rakyat akan memilih beliau sebagai Perdana Menteri dalam PRU kali ini berdasarkan propaganda-propaganda pembangkang.

Apabila pembangkang gagal dalam PRU ini termasuk gagal mempertahankan Kedah, Anwar tidak boleh menerima hakikat berkenaan lalu mengajak penyokongnya melakukan demostrasi.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

3 Komen

  1. Anonymous
    12:34 PM

    Anwar perosak bangsa. Kaum melayu tunggu apa lagi... Ingat apa jadi pada kerajaan melayu melaka pada 1511 ?
    Kerajaan melaka kuat. Oleh kerana ada manusia pengkhinat macam anwar...melaka tewas..JADIKAN ini pengajaran kita sekarang....
    HAPUSKAN ORANG INI.... Allah-hu-akhbar.

  2. Anonymous
    10:14 PM

    sebab dia tak dapat nak pakai baju melayu hitam depan agong tu yg dia buat meroyan ramai2 dengan t-shirt hitam. nuar jubor harus ubah!!!!!!

  3. simpati ngan raja liwat ni....smpai skrg belum dpt mencapai impian nk jdi pm...tu la...asyik nak meliwat je..

Post a Comment