SPR, Mohd Fadhli Khaharruddin, Undi 2 Kali & Pilihan Raya Kecil



Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berkata tindakan seorang pemuda (Mohd Fadhli bin Khaharruddin) dari Kuantan yang cuba memperlekeh sistem pilihan raya dengan keluar mengundi dua kali, memakan diri apabila lelaki itu boleh dikenakan hukuman di bawah Akta Pilihan Raya.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata pemuda itu jelas melanggar dua kesalahan iaitu cubaan mengundi dua kali dan membawa keluar kertas undi yang boleh membawa hukuman penjara, denda dan hilang hak mengundi selama lima tahun, jika disabit kesalahan.


Persoalannya:-

Masalahnya macam mana dia dapat kertas undi dua kali? SPR jangan jadi bangang! Tangkap dulu pemberi kertas undi tersebut. Siasat siapa makhluk ini. Kalau dia tak bagi dua kali, maknanya budak itu menipu. (Jalil Backer)


SG: Jadi, benarlah wujud keraguan pengundian di Parlimen Kuantan & DUN Tanjung Lumpur…. Jadi, BN kena buat petisyen kerana ada keraguan…
                                                                                      
Mungkinkah dalam masa terdekat ada dua pilihan raya kecil iaitu di Parlimen Kuantan & DUN Tanjung Lumpur
Tags: , , , , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

3 Komen

  1. Lekir
    2:40 PM

    Bertindaklah segera jagan hanya pandai keluarkan kenyataan demi kenyataan dimedia-media. SPR perlu ada integriti dan kewibawaan. Sebagai badan bebas dan berkecuali serta bertanggungjawab menentukan perlaksaan pilihanraya dinegara ini telus dan adil mestilah menegakkan kebenaran. Sekarang sudah jelas ada dua kes yang telah merosakkan nama SPR dan kerajaan yang diberi mandat tetapi masih tidak ada laporan polis dan tindakan segera diambil. Pertama Kes kesalahan yang juga ada unsur-unsur penipuan oleh Mohd Fadli Khaharruddin di Kuantan yang telah membuat pengakuan dan laporan polis, beliau dapat membuktikan kepincangan sistem pengundian oleh SPR benar-benar berlaku yang mana telah menimbulkan keraguan rakyat.YB Kuantan dan pengapitnya juga perlu dipanggil sama bagi membantu siasatan dan kalau perlu dicharge kerana bersekongkol. Kes kedua. Penipuan berlakunya blackout sedangkan teryata adalah pembohongan yang bukan sahaja merosakkan imej SPR malahan menghasut rakyat agar tidak mempercayai keputusan pilihanraya dimana SPR telah gagal memastikan perjalanan proses pengundian dan keputusan boleh dimanipulasi oleh SPR untuk kepentingan kerajaan sediada. SPR sepatutnya telah membuat laporan polis bagi pihak berkuasa menyiasat dan meminta mereka yang terlibat seperti didalam imej membantu siasatan, memberi ganjaran kepada pemberi maklumat kedua-dua kes sehingga mereka yang terbabit dibawa kemuka pengadilan. Membonhgkarkan juga agenda siapa yang sanggup menjahanamkan amalan dan proses demokrasi dinegara ini demi mengejar cita-cita songsang politik kotor mereka. Ayuh SPR kami mahu lihat kewibawaan pegawai-pegawai anda!!!!!

  2. Anonymous
    6:11 PM

    Bila sebut aja SPR dan BN semua da menyampah..lembab.
    Sebelum kalah perang kita da beri tahu, tapi najib n the Punahsihat mana lah pakai cakap cakap bloggers, meka ini sampah di mata meka, Nak kini padan muka, ambik kau, da kena liwat atas belakang

  3. Anonymous
    8:21 AM

    mana manusia di kwsn tersebut buat laporan polis terhadap budak yg undi dua kali spr dan pemerhati dari parti politik kerana bersubahat melanggar undang undang spr.

Post a Comment