Tsunami Melayu Akan Melanda Singapura


PR begitu bangga menyebut ‘tsunami Cina’ dalam memperkatakan keputusan PRU-13.  Dengan analisis menunjukkan 97% kaum Cina menolak BN, maka kata-kata mereka itu tentulah berasas.   BN juga telah pun menerima hakikat penolakan kaum Cina itu dan tidak pula menuduhnya satu penipuan.  

Apa yang berlaku ini sebenarnya mengukuhkan lagi kedudukan Melayu di dalam politik negara.   Malah, keputusan ini juga memberi satu ruang yang luas untuk semua pihak mendedahkan sikap rasis akhbar-akhbar Cina selama ini. 

Hari ini kaum Cina tidak ada hak untuk menuduh kerajaan sebagai korup dan tidak bersih lagi kerana mereka ternyata menerima parti DAP yang telah terbukti korup di peringkat tertinggi dan tidak telus terhadap ahli sendiri apabila menipu dalam pengundian CEC.   

Namun, itulah hakikatnya iaitu, hipokrasi jelek kaum Cina.  

Berdasarkan keputusan PRU ini, jurang antara kaum Cina dan Melayu di negara ini semakin melebar.  Namun, itulah yang diimpikan oleh kaum Cina selama ini.  

Oleh itu, ia juga dengan sendirinya meningkatkan lagi prejudis antara kaum serta menimbulkan perasaan tegang dan janggal apabila bersemuka. 

Sebelum ini setiap kali diasak oleh akhbar Cina, pihak Melayu akan bertindak matang dan mengambil sikap mengalah bagi mengelak ketegangan yang berpanjangan.  Sehingga ke satu tahap, Namewee yang begitu biadap dan khianat juga dimaafkan oleh kerajaan. 

Namun, itu dulu iaitu ketika kita masih menaruh harapan bahawa masih ramai kaum Cina yang mencintai keharmonian dan bersemangat muhibbah seperti kita. 

Tetapi, terima kasih kepada PRU-13 di mana akhirnya sikap sebenar kaum Cina yang tidak pernah puas hati dan tidak pernah ikhlas akhirnya terserlah.   Sekali gus ia membuka mata, segolongan Melayu yang sebelum ini enggan mengakuinya hanya kerana mereka punya ramai rakan Cina yang ‘baik’. 

Tiada siapa yang lebih memahami penindasan kaum Cina selain dari mereka yang hidup di zaman komunis dan juga Melayu Singapura.  Itupun di kalangan yang cukup matang dan bijak sahaja.    Selebihnya, masih berada dalam keadaan ‘denial’ bahawa mereka ditindas dan merasakan telah diberikan peluang yang sama dengan kaum Cina negara itu. 

Hakikatnya, parti PAP Singapura tidak pernah mengendahkan suara Melayu.  Melayu Singapura yang memegang jawatan tinggi di negara itu hampir tiada langsung.  Malah, semua jawatan-jawatan rendah tetapi penting seperti di dalam bidang seperti Pertahanan atau Kastam turut tidak diberikan kepada Melayu.  

Cara PAP meminggirkan Melayu tidak berbeza jauh dengan cara DAP di Pulau Pinang.  Iaitu menggunakan sepenuhnya tekanan ekonomi ke atas orang Melayu yang sedia ketinggalan akibat sistem pemerintahan tinggalan British dahulu.

Secara tak langsung, kebangkitan Melayu di Malaysia akibat ‘tsunami Cina’ yang berlaku dalam PRU-13 turut menyentak perasaan Melayu Singapura.   Bagaikan satu suntikan semangat baru, Melayu Singapura juga mengambil kesempatan ini untuk membuka mata rakan-rakan mereka yang masih buta tentang sikap menindas dan tidak ikhlas PAP. 

Semua sedia maklum bahawa PAP dan DAP itu adalah bersaudara dan bahawa PAP banyak membantu DAP dalam PRU ini yang mana merupakan satu campurtangan yang tidak sepatutnya berlaku.  Jelaslah bahawa ada satu macam pakatan oleh keseluruhan kaum Cina di kedua-dua negara ini untuk menguasai keseluruhannya.   Dalam kata lain, kesetiaan mereka adalah pada kaum dan bukan pada negara. 

Ini memberi satu idea kepada Melayu Singapura bahawa mereka juga wajar mengambil pendekatan yang sama.  Jika kaum yang lebih utama, maka mereka wajar bersama-sama memikul semangat Melayu yang disemai oleh UMNO.  

Semangat Melayu Singapura kini sedang berkembang biak dan tidak mustahil mereka akan turut mengakibatkan tsunami Melayu di negara itu dalam sedikit masa lagi.  Jika ini terjadi, jangan salahkan Melayu atau Malaysia, tetapi salahkanlah DAP dan juga PAP yang tegar ingin berkuasa atas nama kaum Cina.  


Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

4 Komen

  1. Anonymous
    10:51 AM

    Bro, tolooonglah jgn berangan..! Tulis tu biar logik sikit. Melayu sana playsafe bro. Sedangkan 21 cina malaysia buat demo dah kena tangkap, inikan pula Melayu yg ada hanya 11%..

  2. Anonymous
    10:56 AM

    Melayu sudah melayu. (jgn marah ye). Melayu kat sana kita kenal melalui bolasepak je. Ikut sejarah memang melayu Temasik pernah mengamok masa isu Natrah kalau tak silap tahun 1938.

  3. Anonymous
    11:04 AM

    Bro, kalau nak tulis tu berpijaklah dibumi, kalau dah dapat kat cina tu jangan harap nak dapat melayu balik, sama juga kisahnya di Tanah Melayu ni, kalau dapat kat cina jangan harap nak dapat kat melayu balik, tak payah dok buat forum sana sini jemput prof itu prof ini itu semua ngabihkan boreh sajo.

  4. Anonymous
    12:19 PM

    https://www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu
    SENARAI BARANGAN MELAYU

    1.RotiGardenia (SyedMokhtar Bukhary)
    2.Bihun JatiBernas (Syed Mokhtar Bukhary)
    3.Tesco Malaysia (SIME DARBY)
    4.Alif Minyak Masak (SIME DARBY)
    5.Tiara Minyak Masak (FELDA)
    6.Saji Minyak Masak (FELDA)
    7.Saji Susu Manis Pekat (FELDA)
    8.Saji Susu Manis Cair (FELDA)
    9.Saji Magge Sajimee (FELDA)
    10.Saji Mayonis SajiMayo (FELDA)
    11.Pelangi Marjerin (FELDA)
    12.Pelangi SosCili (FELDA)
    13.Pelangi Sos Tomato (FELDA)
    14.SunBear Jem Peanut (FELDA)
    15.Sardin Agromas
    16.Sardin Pertima
    17.Kopi Hang Tuah
    18.Kopi Che Nah
    19.Sufi Bihun
    20.Sufi MiKuning
    21.Sufi KueyTeow
    22.Sufi Garam
    23.Sufi Sos Lada Hitam
    24.Sufi Sos Cili/Tomato
    25.Sufi Kicap Masin/Manis
    26.Sufi Tepung Goreng
    27.Sufi Minyak Masak
    28.Sufi Telur Cap
    29.Ubat gigi Najwa
    30.Halagel Ubat gigi
    31.Halagel Garam
    32.Tepung gandum Cap Bidara
    33.Tepung gandum Faiza
    34.Safina Jus minuman
    35.OrangKampung Jus LongJack
    36.OrangKampung Jus Kacip Fatimah
    37.OrangKampung Jus Chantek
    38.OrangKampung Jus 3G Isotonik
    39Jalen Kicap Manis
    40.Jalen Kicap Lemak
    41.Jalen Kicap Masin
    42.Jalen Sos Cili
    43.Jalen Sos Tomato
    44.Jalen Sos Tiram
    45.Jalen Cuka
    46.Jalen Taucho Salted Soy Bean
    47.Jalen Kordial Sirap
    48.Jalen Kordial Oren
    49.Jalen Kordial Barli
    50.Jalen Kordial Sarsi
    51.Jalen Kordial Laici
    52.Jalen Kordial Anggur
    53.Jalen Kordial Mangga
    54.Dadih Yess
    55.Syampoo D'herbs
    56.Mydin
    57.MyMart (kedaikeluaran Mydin)
    58.Bihun Kampung
    60.PETRONAS
    61.BHP PETROL

    SENARAI BARANGAN CINA dan SEKUTU DAP

    1.Tepung Gandum Cap Sauh
    2.Sri Murni Minyak Masak
    3.Sri Murni Nugget
    4.Sri Murni Telur
    5.Marina Nugget
    6.Marina Tuna
    7.Aminah Hassan Sos Cili
    8.Aminah Hassan Sos Tomato
    9.Aminah Hassan Bihun
    10.Roti Massimo
    11.PowerRoot Extra
    12.PowerRoot Ginseng Tongkat Ali
    13.PowerRoot Hani Kurma Madu Dates
    14.PowerRoot Ali Café
    15.PowerRoot Per’L Kacip Fatimah
    16.PowerRoot Oligo Malt
    17.PowerRoot 9spot Isotonic
    18.PowerRoot Ali Tea
    19.PowerRoot Oligo Cereal
    20.Malta
    21.NutriMalt
    22.Teh Cap Masjid
    23.Teh Guru Cap Masjid
    24.Pau Ahmad
    25.Old Town White Coffee
    26.Pasaraya EconSave
    27.Pasaraya KK mart
    28.Pasaraya 99 SpeedMart
    29.Pasaraya EconMart
    30.Minyak Knife
    31.Minyak Buruh
    32.Minyak Naturel
    33.Minyak Daisy
    34.Drinho ALL DRINKS
    35.Isomax Isotonic
    36.HomeSoy
    37.Farm Crows Butter

Post a Comment