Sekat Ceramah, Tutup Bazar Ramadhan Tonjol Sikap Cauvinis Perkauman DAP



Langkah kerajaan negeri Pulau Pinang untuk menyekat program Ehwal Islam dan program ‘Kalau Ada Jodoh’ Ustaz Khazim Elias yang dijadualkan 5Julai ini satu bukti bahawa sikap pilih kasih pemimpin pembangkang, lebih menyedihkan apabila sekatan itu dari pemimpin (EXCO) yang beragama Islam yang sekadar menjadi boneka kepada pemimpin DAP.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, pemimpin DAP sendiri yang memperjuangkan hak kebebasan bersuara namun apa yang berlaku ke atas Ustaz Khazim Elias ini jelas mereka takut dengan bayang-bayang sendiri, apatah lagi kalau perkara ini ‘kena pada batang hidung sendiri.

Sikap EXCO yang beragama Islam yang menyekat program keagamaan sebegini juga menyedihkan kerana sepatutnya dia menyokong dan memberi galakan agar program-program keagamaan sebegini diperbanyakkan lagi,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Dalam masa yang sama, Reezal turut kesal dengan sikap perkauman DAP apabila Ketua Publisiti parti itu, Tony Pua mencadangkan pasar Ramadan ditutup kerana didakwanya akan menyebabkan kesesakan lalu lintas.

“Tindakan dan kenyataan ini jelas menghiris hati orang-orang Islam kerana Bazar Ramadhan ini sudah menjadi satu amalan untuk orang Islam pada bulan Ramadhan. Kita setuju kalau ada syarat atau peraturan-peraturan tertentu untuk peniaga Bazar Ramadhan ini tetapi tindakan menutupnya merupakan satu tindakan perkauman yang jelas akan merosakkan perpaduan dan keharmonian di dalam Negara kita.

Tambahan pula, kewujudan bazaar Ramadhan ini merupakan satu tindakan untuk membantu peniaga-peniaga kecil selain merapatkan hubungan sesama orang Islam. Jadi, bazaar Ramadhan ini cukup penting kerana selain proses membeli-belas membeli juadah untuk berbuka, ia membuka peluang perniagaan kepada peniaga kecil dan dalam masa yang sama, ketika ini tidak mustahil kita akan berjumpa kawan-kawan atau saudara-mara, ianya mampu untuk merapatkan hubungan persahabatan dan persaudaraan sesama kita,” ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas. 

Sent from Yahoo! Mail for iPhone
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

2 Komen

  1. Mahathir
    3:58 PM

    Haiii Nazri Aziz tak bising lak ke?????

  2. Anonymous
    1:18 AM

    The chief instigator Ah Beng Pinang perlu ada timbalan,
    Timbalan yang tak senang dan dengki dengan Ramadhan.
    Lacking sobriety absent sanity.Disorderly conduct dan perangai makhluk rimba,,timbalan nya mahluk perosak, dan mohon nak keluar Malaysia dan mastautin di Pulau Hainan.
    Ah Beng Umar Abdul azziz wannabe
    Ah Beng The Chief Instigator
    AH Beng Cinasian
    Ah Beng Super kiasu
    Ah Beng Keturunan tetamu asing.
    Ah Beng quarellsome politician.
    Ah Beng sengaja cari pasal
    Ah Beng memang mencari issue.
    Makanan kesukaan: kacang merah ber kuah cuka,cicah cuka hitam.
    Ahli parti parti keturunan Cadre sistem PAP.
    Tak sedar diri punya Ah Beng cinaseng kiasu.
    Idola utama ketua pengarang Akhbar the STAR MCA Wong chun, Talam 2 muka hidup 2 alam .
    Pengamal kilang rasis , kilang2 rasis itu BAPAK SEKOLAH CINA yang taja.
    Ah Beng Bahasa Malaysia fail!
    Naik klass ekonomi pesawat MAS pada 2008 sekali aje , nak dapat publisity murahan.2013 pakai Mercedes.
    Ah beng dengki dengan Pas yang hendak amal kan democrasi.
    Ah beng Pencetus dasar CATokong.
    Nak buat 6 billion perjek punya untung sibuk kutip tol.
    EXCELL Ambassador,papan kekunci rosak.
    The chief instigator Ah Beng , tak mau bayar bil air, kerana nak untung ,buat reseb Pulau Pinang,kerana cemburu Selangor ada simpanan tunai 1.8 billion di Bank Bank,yang dapat faedah ribak 3.25 %.Ah beng ribak 6 %,kiasu maaa.
    Ah Beng tamak, Ah Seng Dengki(dah bakar paspot sendiri di melaka).
    arjuna waspada
    changkat lobak

Post a Comment