"Tanda Putera Tak Boleh, The New Village Ok" Kenapa Jadi Begini?- Lokman Adam



Perkembangan terkini berhubung kelulusan tayangan filem 'The New Village' tetapi dalam masa yang sama filem Tanda Putera masih gagal masuk panggung sangat mengecewakan masyarakat.

EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Lokman Noor Adam berkata, sehingga kini majoriti rakyat negara ini ternanti-nanti bila filem "Tanda Putera" akan ditayangkan di pawagam negara ini.

”Hanya kerana "Tanda Putera" menayangkan secebis babak sejarah peranan DAP dalam mencetuskan peristiwa 13 Mei, filem yang sarat dengan sejarah pengorbanan Allahyarham Tun Abdul Razak dan Allahyarham Tun Dr Ismail telah dipeti sejukkan.

Lebih memilukan, tiba-tiba pula filem "The New Village" yang secara halus mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai hero dan meletakkan Rejimen Askar Melayu dan Polis yang ketika itu berkhidmat dengan British sebagai musuh dan 'orang jahat' yang perlu dihapuskan,” ujarnya.

Tambahnya, tidak cukupkah buku-buku tulisan Dr Qua Kia Song dan sekutu ekstrimisnya yang secara terang-terangan cuba menulis semula sejarah kemerdekaan Negara ini?

”Mengapa begitu mudah filem dan buku yang secara jelas cuba menyeleweng fakta sejarah dan menghasut rakyat dibiarkan bermaharajalela. Saya menyeru agar kabinet mengkaji semula dasar kerajaan berhubung penerbitan filem dan buku sedemikian rupa.


Dalam masa yang sama, kita mengalukan tindakan Kementerian Dalam Negeri yang menarik balik kelulusan penayangan filem tersebut, dan saya rayu agar kebenaran untuk menayangkan filem "Tanda Putera" yang telahpun dipersetujui oleh kabinet disegerakan tayangannya,” ujarnya lagi. 
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

3 Komen

  1. Anonymous
    2:51 PM

    Cina kapir komunis lahanat laknatullah ni mana senang hati selagi melayu Islam tidak ditundukkan dibawah telapak kaki ah beng2 mata sepet nih...dendam kesumat komunis mana pernah padam sejak dahulu algi, dah banyak kali para cendiakawan negara mengingatkan, komunis hanya meletakkan senjata tp ideologi serta fahamannya akan terus dikembangkan oleh anak cucu kafir laknat ni!!!

  2. Anonymous
    4:32 PM

    Bernas betul kritikan Lokman Noor Adam ini - setiap filem/buku/media PENIPU SAMSENG DAPBIAWAK/PKR mesti diHARAMKAN, kerana membahayakan KEDAULATAN dan KESELAMATAN Islam/umatnya dan bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Maka, SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas keberanian pemimipin Melayu/Islam UMNO kita, YB Menteri KDN kita!

    Saya syaki tujuan filem Cina ini juga untuk menghasut jenerasi muda Cina/bukan Bumiputera/bukan Islam, untuk terus menjulang DAP-Lim Kit SIBIAWAK kononnya, sebagai 'pejuang Kemerdekaan' Tanah Melayu ini, dan MENGHINA PEJUANG KEMERDEKAAN kita yang SEBENAR, termasuk PERAJURIT-PERAJURIT/penduduk kampung BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, yang banyak TERKORBAN/MENDERITA sampai kebuluran, di tangan KOMUNIS CINA laknat (mak aku masa kecil, dan ramai orang kampung pun kena makan UBIKAYU saja, sebab si KOMUNIS CINA DAJAL tak bagi orang kampung turun sawah - mereka nak Bumiputera Melayu/Islam mati kebuluran)! Juga disyaki, nak putarbelikan sejarah, kat seluruh dunia terutamnya di Barat, tentang CINA DAP – kononnya merekalah yang memerdekakan TANAH MELAYU ini!

    Ini ialah kerana Cina/Bukan Islam/Bukan Bumiputera DAPBIAWAK/PKR dan sekutu Barat-Israel mereka, amat benci kepada bapa YB PM kita, yang adalah BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN tercinta kita, Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein dan Allahyarham TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, terutamanya selepas mereka menubuhkan DEB, FELDA, RISDA dan PETRONAS, demi memperjuangkan hak dan tanah PUSAKA BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain.

    Besar kemungkinan, Allahyarham Tun Razak, bersama Allahyarham Tun Dr. Ismail, diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA) – dan ini adalah salah satu “modus operandi” CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Kemerdekaan yang nationalis (sampai sekarang – apalagi bila pemimpin/bijak pandai Islam/Melayu/UMNO kita sekarang asyik meninggal mengejut dengan segala macam Kanser, penyakit jantung, kemalangan jalanraya atau jenayah - bukan nak mempersoalkan takdir dari Allah SWT, cuma kita perlu berhati-hati dengan kemungkinan segala jenis bahaya dari MUSUH Islam/umatnya).).

    Bahkan saya syaki si CIA-MI6-Mossad dan sekutunya dari DAP-PAP memulakan rusuhan 13 Mei '69, untuk menakluk terus Malaysia (selepas mendapat S'pura); lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009: ....7. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

  3. Anonymous
    5:00 PM

    Tayang Tanda Putera di TV saja biar semua rakyat tahu. Bayarlah pampasan pada produser berkenaan. Kalau bab bagi makan besar kat cina kiasu boleh buat, kalau bab buat iklan main gendang boleh belanja banyak, kalau bab bagi kat sekolah cina kerajaan sanggup berhabisan...mengapa nak tayangkan filem sejarah dan benar banyak halangan?

    Mana dia cerita Bukit Kepong?

Post a Comment