Kaligrafi Kalimah Syahadah: Permohonan Maaf Courts Malaysia Ditolak


Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (GAGASAN) tegas menolak permohonan maaf daripada Courts Malaysia ekoran pengedaran risalah promosi terkini Hari Raya Courts yang mengandungi kaligrafi kalimah syahadah yang dicetak secara terbalik.

Setiausahanya, Syed Anuar Syed Mohamed berkata, GAGASAN berpendapat ia terjadi bukan secara tidak disengajakan berdasarkan cara penulisan yang tiada kesilapan, dan dapat dibaca dengan jelas melalui paparan cermin seolah-olah merupakan perancangan yang cukup terancang untuk menghina umat Islam.

"Sehubungan dengan itu, GAGASAN memberi tempoh tiga hari kepada pihak pengurusan Courts Malaysia untuk membuat siasatan dalaman dan mengambil tindakan terhadap mereka yang bertanggung jawab.

Jika tidak pihak GAGASAN akan bersama-sama seluruh NGO’s Islam dan Melayu akan mendesak kerajaan mengambil tindakan melalui Akta Penerbitan dan Mesin Cetak bersama Akta Hasutan termasuk mengadakan kempen memboikot barangan Courts," ujarnya dalam satu kenyataan.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

5 Komen

  1. Anonymous
    8:01 AM

    Bagus dan syabas. Insya Allah hanya dengan tindakan tegas sahaja puak-puak perosak ini tahu menghormati Islam dan Melayu sebagai kaum majoriti dan tuan di negara tercinta ini.

    Show no mercy to harbi!

  2. Anonymous
    8:20 AM

    syabas pihak yang terlibat.. masyarakat muslim semakin kritikal dan peka kepada isu mempermainkan Islam sebegini..

    saya sentiasa mengikuti perkembangan kes court mamoth tak guna ni.. cuma agak terkilan kerana isu ini kurang diketengahkan di media arus perdana untuk tatapan ramai dan hanya berligar di blog-blog individu.

    bagi saya isu ini ada kepentingannya untuk diketengahkan pada masyarakat secara meluas kerana premis ni memainkan sentimen mengeji islam secara halus....

    memang dah lama tak teringin nak membeli di sini.. promosi barangan yg lepas dah beli menekan pelanggan macam along... suck mammoth

  3. Anonymous
    9:42 AM

    Court=BOYCOTT

  4. Anonymous
    10:06 AM

    GAGASAN adalah contoh NGO/PEMIMPIN Islam/Melayu yang BERANI dan BIJAKPANDAI, yang diharapkan MEMBELA umat Islam/Melayu yang makin diPIJAK bangsa PENDATANG BONGKAK/TAMAK DAPBIAWAK/PKR di di
    bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Harapnya GAGASAN juga akan MENIASAT dan MEMBELA (untuk mendapatkan keadilan dan pampasan SEGERA)umat Islam/Melayu yang asyik terbunuh/tercedera dengan NGERI, dalam KEMALANGAN INDUSTRI-JALANRAYA (yang MENCURIGAKAN, hari-hari, selalunya lebih dari dua orang Melayu/Islam mati ngeri; dua hari lepas, sampai 8 Melayu/Islam terbunuh dalam satu hari - semua ini terutamanya kemalangan dengan lori , entah-entah lori SAMSENG kongsi gelap tak, yang sengaja sasarkan Melayu/Islam, termasuk umat Islam asing – bayangkan jumlah dalam setahun meninggal, terutamanya jenerasi muda Islam/Melayu) dan JENAYAH, semuanya makin meluas (termasuk dalam kebakaran yang makin menjadi ke atas rumah atau kedai atau ke atas peneroka felda dsbnya)! Ini termasuklah umat/pekerja Islam Malaysia dan yang asing, yang miskin, dan yang merantau jauh cari makan untuk bantu keluarga mereka, seperti kebanyakan rakyat Islam Bangladesh/Indonesia/Pakistan/Kampuchea/Rohingya yang miskin – bayangkanlah PENDERITAAN semua keluarga mangsa-mangsa ini.

    Dan juga kenapa pemimpin/bijak pandai Islam/Melayu/UMNO kita sekarang asyik meninggal mengejut dengan segala macam Kanser, penyakit jantung, kemalangan jalanraya atau jenayah (bukan nak mempersoalkan takdir dari Allah SWT, cuma kita perlu berhati-hati dengan kemungkinan segala jenis bahaya yang amat TERANCANG dari MUSUH Islam/umatnya)?

    Besar kemungkinan, Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein dan Allahyarham TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA) – dan ini adalah salah satu “modus operandi” CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Kemerdekaan yang Nationalis, terutamanya pemimipin Islam! Lihat di
    http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 20097. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........


    Dan amat mencurigakan bila rejim Cina PAP bawa jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian yang diberi kerakyatan dengan mudah untuk MENGECILKAN terus jumlah umat Islam/Melayu Singapura, ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah umat Islam Palestin!

    MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

  5. Anonymous
    11:44 AM

    Anon 9.42 am.
    Aku sokong sepenuhnya. Ha ha ha

Post a Comment