Kerajaan Johor Diharap Segera Bina Rumah Mampu Milik Di Nusajaya

Seorang anggota dewan undangan negeri Johor hari ini menggesa kerajaan Johor menyegerakan pembinaan rumah mampu milik di kawasan Nusajaya bagi menampung keperluan pekerja kumpulan sokongan dan penuntut universiti di situ.

Dr Zaini Abu Bakar (BN-Nusajaya) berkata pada masa ini keperluan rumah mampu milik di kawasan itu adalah mendesak menyebabkan kebanyakan pekerja terpaksa mendiami rumah kedai.

"Jika tidak dilaksanakan segera kita bimbang kawasan yang sedang pesat membangun ini akan tinggal sunyi sepi seperti keadaan sebelum ini," katanya
ketika membahaskan titah perasmian Sultan Johor pada persidangan Dewan Undangan Negeri, di sini hari ini.

Zaini turut berharap projek perumahan yang bakal dibina itu dijual pada harga sekitar RM100,000 hingga RM150,000 bagi membolehkan golongan berpendapatan rendah dan sederhana memiliki kediaman sendiri.

Beliau dalam pada itu meminta kerajaan negeri memantau aktiviti penjualan tanah di kawasan Gelang Patah, terutamanya penjualan kepada rakyat asing,
memandangkan harga yang semakin tinggi berikutan pembangunan pesat di Nusajaya.


"Tiga tahun lepas harga tanah di Gelang Patah pada paras RM300,000 seekar dan mencecah RM500,000 tahun ini. Dengan harga yang semakin tinggi, kita bimbang penduduk Gelang Patah menjualnya," katanya.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

2 Komen

  1. Anonymous
    6:06 AM

    Tetapi, malangnya CINA DAJAL PAP S'pura dan sekutu kuatnya dr. Dapigs-Barat-Israel, dan si KAPIAQ lain (mana negara Islam termasuk dari Afrika?), terus MENJAJAH kita dgn. rakus(lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009). Sedangkan, Bumiputera Melayu/Islam di seluruh Tanah Melayu ini pun makin jadi PENGEMIS/PENUMPANG MEREMPAT. Bakal kita jadi BUMIPUTERA Melayu/Islam di Singapura dan Palestin!

    lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/08/15/Iskandar-will-continue-wooing-investmennts.aspx, Iskandar will continue wooing investmennts, Thursday August 15, 2013:

    According to Johor Real Estate and Housing Developers Association (Rehda) chairman Koh Moo Hing, Lee’s adverse comments on Iskandar Malaysia were inaccurate and did not reflect the real situation at the economic corridor in southern Johor.

    ……Since Iskandar Malaysia, which is twice the size of Singapore, was launched in 2006, it has attracted RM118bil in investments, with 34% of them coming from foreign investors.

    Singaporeana are among the largest investors in Iskandar Malaysia.
    Government-linked companies from Singapore are also coming in droves to invest in Iskandar Malaysia in addition to the influx of Singaporean investors.……..In February, Singapore GLCs, Temasek Holdings and CapitaLand, signed agreements with Iskandar Waterfront Sdn Bhd to buy a piece of land costing RM800mil in Danga Bay.

    The estimated overall development value of the land on Pulau A in Danga Bay is RM8bil. Luxury condominiums, shopping malls and bungalows are to be built on the land.……Apart from Singaporeans, real estate companies from other countries such as China, Hong Kong, Australia and Japan have also invested in various projects in Iskandar Malaysia. — Bernama

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

  2. Cepat pembinaan rumah mampu miliki dengan kadar segera untuk golongan pendapatan rendah. Jgn jadi mcm Penang..rumah mampu miliki RM400,000.00 telah isytiharkan oleh anak haram LGE apabila Penang diperintah oleh PR... DEPA TIPU...

Post a Comment