Bajet2014 Bertanggungjawab Dan Renponsif Terhadap Keluhan Rakyat - Syaiful Rizal

Bajet 2014 merupakan bajet yang bertanggungjawab dan responsif terhadap keluhan rakyat yang dibebani dengan kos sara hidup yang semakin meningkat.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Johor Bahru, Syaiful Rizal Abdul Ghani berkata, tindakan pembangkang yang menuduh Bajet 2014 sebagai bajet yang menghukum rakyat dan sebagainya memang sudah diduga kerana mereka hanya ingin meracuni pemikiran rakyat.

“Insentif pembinaan rumah mampu milik dan inisiatif kerajaan untuk mengekang kegiatan speculator hartanah disambut baik Pergerakan Pemuda UMNO Johor Bahru memandangkan isu pemilihan  rumah adalah isu yang cukup menekan golongan muda dalam Bandar seperti di Johor Bahru ini.

Dalam masa yang sama, peningkatan BR1M yang akan turut dinikmati oleh isi rumah berpendapatan antara RM 3ribu hingga RM4ribu serta pelepasan cukai RM2ribu bagi pendapatan RM4ribu hingga RM8ribu turut melegakan golongan pertengahan yang selama ini tidak banyak diberikan perhatian dan pembelaan,” ujarnya mengulas tindakan pihak pembangkang yang menidakkan Bajet 2014 dengan menuduh ianya bajet menghukum rakyat.

Tambahnya, tiada apa yang baik di mata pembangkang. Jika bajet yg dibuat sarat dengan subsidi dan inisiatif untuk membantu rakyat maka, ia pasti akan dilabel sebagai Bajet Gula-gula

“Begitu juga sebaliknya, jika bajet lebih kpd mengukuhkan asas ekonomi dan mendisiplinkan rakyat melalui belanjawan berhemah ia akan dilabel sebagai menghukum rakyat.


Pemuda UMNO Johor Bahru kesal dengan sikap pembangkang yang hanya berminat meraih keuntungan politik daripada bergandingan bahu dengan kerajaan meningkatkan kesejahteraan rakyat,” ujarnya lagi. 
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment