Akhirnya, Khalid Ibrahim Sign Juga .....


Akhirnya ...... Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Selangor hari ini menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) untuk penstrukturan semula industri air di negeri itu yang telah berlanjutan sejak 2008.

Kerajaan Persekutuan diwakili Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili manakala kerajaan negeri diwakili Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Detik bersejarah yang berlangsung di Kompleks Perdana Putra di sini disaksikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.


Melalui MoU itu, kerajaan negeri Selangor akan mengeluarkan kebenaran untuk merancang pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 dan Sistem Agihannya (LRAL2) berkuat kuasa hari ini dan memastikan semua kelulusan dan kebenaran berkaitan pembangunan projek LRAL2 diluluskan dalam tempoh 30 hari daripada tarikh MoU ditandatangani.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

6 Komen

  1. Anonymous
    6:58 PM

    DAH NAK TEBERAK ,BARU INGAT NAK BUAT JAMBAN

  2. Anonymous
    7:08 PM

    Bukan nak terberak..memang dah terkincit pon baru nak cari air...Dia x berak dalam jamban..dia orang berak dalam kertas baling merata jer...

  3. Anonymous
    7:12 PM

    Bodoh x dpt diajar. penyokong PR lak duk kata paip saje ditutup. Mmg org PR ni bangang2

  4. Anonymous
    7:53 PM

    Macai PR bodoh xboleh diajar! Cerdik xboleh nk tumpang! Skg da nk basuh berak pn xdak air baru buat nk kalut..ambik hempa bodoh sgt!

  5. Anonymous
    12:07 AM

    Bro, nak menulis biarlah jujur dan cerita semua...bab kerajaaan selangor ambil alih indutri air perlulah dimaklumkan juga dari semua syarikat yang konsesi yang semua org sedia maklum siapa pemiliknya dan apa kiblat pegangan politik mereka....

  6. Knp baru skrg?

Post a Comment