Klinik Pemuda & Portal ForTheRakyat – Medium Mendekati Dan Bantu Selesai Masalah Rakyat


Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia hari ini melancarkan Klinik Pemuda UMNO Malaysia yang merupakan satu usaha dalam mendekati rakyat dengan menyediakan sebuah platform untuk mendengar dan menangani rintahan dan permasalahan rakyat, khususnya ahli Pemuda UMNO sendiri.

Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata, Pemuda UMNO komited dalam menangani permasalahan ini dan selaras dengan matlamat penubuhan Klinik Pemuda dalam menjadi platform UMNO mendekati rakyat, maka klinik ini akan beroperasi dari jam 10 pagi hingga jam 12 tenggahhari, dua minggu sekali bertempat di Lobi Ibu Pejabat UMNO, Menara Dato’ Onn.

“Rakyat boleh datang ke klinik Pemuda ini untuk mengemukakan aduan dan permasalahan mereka kepada pegawai yang bertugas dan aduan mereka akan disalurkan kepada Portal Aduan ForTheRakyat untuk diambil tindakan oleh biro-biro di bawah Pergerakan Pemuda UMNO dan seterusnya dimajukan kepada agensi-agensi kerajaan yang terlibat.

Portal ForTheRakyat ini merupakan inisiatif Biro Aduan Komuniti yag bertindak sebagai medium untuk rakyat Malaysia menyalurkan aduan dan permasalahan dalam komuniti mereka,” ujarnya dalam sidang media di sini, pagi tadi.

Tambahnya, dengan kewujudan portal ini, rakyat akan mempunyai aksess yang mudah dan pantas dalam mengemukakan permasalahan mereka dan pihak Pemuda melalui biro-bironya dapat memberikan respon yang terbaik dan efisien.

“Keunikan portal ini terletak pada kaedah crowdsoursing yang digunapakai di mana teknologi ini membolehkan pengguna untuk mengemukakan aduan, mengundi aduan pengguna lain dan member komen serta cadangan kepada aduan-aduan lain yang tersenarai. Fungsi ini bertujuan untuk menyemai dan menyemarakkan semangat saling bantu-membantu di kalangan rakyat Malaysia dalam menghadapi pelbagai permasalahan di dalam komuniti mereka.

Di antara peranan lain portal ini adalah sebagai pusat pengumpulan aduan dan permasalahan rakyat dari segenap pelusuk Negara. Ia akan memudahkan pihak kerajaan melalui agensi-agensinya, pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan yang berkenaan atau mana-mana pihak yang prihatin untuk member perhatian dan membantu menangani permasalahan rakyat,” tambahnya.


Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment