Tahniah Pasukan PAHANG - TMJ




"Tahniah saya ucapkan kepada pasukan Pahang. Kepada pasukan Johor, berusaha lebih gigih lagi pada masa yang akan datang. Apa yang lebih penting, adalah para penyokong hendaklah memberi sokongan kepada pasukan masing-masing dan elakkan daripada bergaduh sesama sendiri, sesama umat Islam.

Segala persengketaan, provokasi, dan hina menghina ini tiada manfaatnya dan sekiranya diikutkan perasaan hasad dengki, tiada kesudahannya. Jangan terlalu mudah bangsa Melayu berpecah-belah, sehingga diperlekehkan oleh bangsa lain.

Kepada para penyokong Johor dan negeri-negeri lain yang menjaga disiplin dan tingkah laku, syabas saya ucapkan kepada anda semua. Tetapi kepada penyokong Johor dan negeri-negeri lain yang membuat kekacauan, saya mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan tersebut dan tindakan tegas akan diambil kepada mereka yang terlibat."


-DYAM Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim

Tunku Mahkota Johor.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

2 Komen

  1. Anonymous
    3:50 PM

    Tahniah kepada TMJ yg sentiasa mecemar duli demi kepentingan sukan tanah air, walau pun bole mencebur diri dlm banyak perkara lain sebagai anak raja.TMJ memang berjiwa rakyat.. Tapi yg menghairankan ada rakyat yg cuba nak berjiwa Raja.Patik sekelian rakyat jati Johore cukup meluat pade SU Agong FAM yg tak sedar diri dengan angkuh dalam Tv Semalam konon hendak mengheret TMJ ke Jk TT. Kami hairan ape yg TMJ dah buat atau terbukti ape2 salah lakunye.Siapa SU Ag. FAM. YOUR REMARKS ARE UNCALLED FOR. Cermin muka kamu dulu.You re just an ord. Citizen. Taraf kamu tak sama pun dengan kentut TMJ.He is the future Sultan and may be even the Agng of this country one day.sudah lah jangan buat hal lagi kalau tidak kami bersama kerabat diraja dan ngo johor dan rakyat johor will put u in...

  2. Anonymous
    4:11 PM

    tahniah pada yang menang, berusaha gigih pada yang kalah...itulah permainan. semua pihak harus bersikap matang, berbangga pada budaya timur yang penuh sopan dan berbudi bahasa... be strong TMJ, Allah sentiasa bersama kita, untuk kemajuan sukan, kesihatan & kesejahteraan serta kesatuan ummah.

Post a Comment