'Kajang Move' Sudah Berkecai ......


Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin membidas hasrat pembangkang untuk merancang lebih banyak 'gerakan Kajang' semata-mata mahu mendapatkan sokongan rakyat malah pembangkang jelas cuba memperlekehkan sistem demokrasi di negara ini demi memuaskan matlamat politik mereka dengan mengabaikan nasib rakyat.

"Apa tujuan  mereka untuk mengadakan lebih banyak 'gerakan Kajang'? PRU-13 sudah selesai dan hakikatnya BN kalah di Selangor...kita terima keputusan itu.

"Tapi hanya kerana nak puaskan hawa nafsu Anwar Ibrahim, wakil rakyat PKR yang dipilih pada PRU13 berhenti tanpa sebab, saya fikir rakyat harus hukum mereka," ujarnya mengulas kenyataan Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd Rafizi Ramli bahawa parti itu tidak menolak untuk mengadakan 'gerakan Kajang' yang seterusnya.

Tambahnya, 'gerakan Kajang' sebenarnya gagal apabila Anwar tidak layak bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.

"Apa gerakannya? Gerakan besar untuk Kajang ialah untuk membolehkan Anwar Ibrahim jadi Menteri Besar...tapi malangnya sudah berkecai," katanya kepada pemberita selepas membuat tinjauan di Taman Mesra di sini, sebentar tadi.

Pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang, PKR mencalonkan Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menentang wakil BN, Datin Paduka Chew Mei Fun.

Terdahulu, 'Gerakan Kajang' dirancang PKR apabila wakil rakyatnya di DUN itu meletak jawatan tanpa sebab pada 27 Januari lalu bagi membolehkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding dan menyerti DUN Selangor.


Dikatakan 'gerakan Kajang' juga dirancang bagi membolehkan Anwar diangkat sebagai Memteri Besar menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Tags: , , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment