“Kandungan Memorandum Tidak Gambarkan Pendirian UMNO Pasir Gudang” – Azman


PASIR GUDANG, 10 Ogos – Pergerakan Pemuda UMNO Pasir Gudang hari ini lahirkan rasa kesal dan kecewa dengan eksplotasi memorandum yang dihantar kepada YAB Presiden UMNO semasa lawatan beliau ke Pasir Gudang semalam (9 Ogos 2015) bagi merasmikan Mesyuarat Agung Perwakilan UMNO Bahagian Pasir Gudang 2015.
Ketuanya, Azman Jaa’far berkata, walaupun pada dasarnya penghantaran memorandum adalah sebahagian daripada prinsip dan asas kebebasan bersuara, namun Pemuda UMNO Pasir Gudang ingin tegaskan bahawa isi kandungan memorandum tersebut langsung tidak menggambarkan pendirian sebenar UMNO Bahagian Pasir Gudang secara keseluruhan.11855908_1135809629781201_353845594012798576_n
“Pendirian Pemuda Pasir Gudang adalah selari dengan pendirian YAB Ketua UMNO Bahagian yang UMNO hanya perlukan satu nakhoda untuk mengepalai bahtera perjuangan UMNO. Apa yang telah dibangkitkan oleh YAB Ketua Bahagian di hadapan YAB Presiden benar-benar mewakili suara akar umbi serta kegelisahan umum.
Oleh itu, YAB Presiden diberi masa dan ruang untuk setiap permasalahan diselesaikan dalam tempoh terdekat. Pemuda juga berpandangan bahawa ada usaha untuk melaga-lagakan kedua-dua pemimpin yang selama ini kita tahu mempunyai hubungan yang sangat baik dan akrab,” ujarnya dalam satu kenyataan kepada media hari ini.
Tambahnya, harus diingatkan bahawa UMNO merupakan parti yang mempunyai asas perjuangan yang jelas, ianya tidak bersandar kepada sebarang figura politik. Namun, menjadi adat bangsa Johor untuk menghormati kepimpinan sepertimana yang telah digariskan oleh YAB Ketua Bahagian dalam ucapan aluan beliau.
“Kita sebenarnya mahu mencari kebenaran dan penyelesaian kepada polemik yang sedang melanda kepimpinan UMNO dan negara ketika ini. Ini demi untuk memastikan bahawa UMNO mampu mempertahankan kewibawaannya sebagai sebuah pemerintahan dan Kerajaan.
Jadi, kita tidak sesekali akan memperjudikan UMNO sebagai sebuah institusi siasah dan mensia-siakan perjuangan murninya. Bukanlah ibarat membakar kelambu hanya kerna marahkan seekor nyamuk,” ujarnya lagi.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment