Kebakaran Di PPR Kerinchi : BN Lembah Pantai Pantas Hulur Bantuan


Pengerusi BN Lembah Pantai, Datuk Seri Raja Nong Chik Zainal Abidin menzahirkan perasaan dukacita dan takziah kepada mangsa-mangsa kebakaran di Projek Perumahan  Rakyat (PPR) Kerinchi Lembah Pantai, pagi tadi.

Beliau turut memuji tindakan pantas Baitulmal apabila segara turun padang menyampaikan sumbangan kepada mangsa kebakaran  dalam usaha membantu meringankan beban mangsa.

“Sumbangan tambahan daripada Baitulmal juga ada, namun mangsa (beragama Islam) perlu mengisi borang permohonan. Bagi phak UMNO bahagian, kita turut memberikan sumbangan kewangan serta sumbangan tambahan dari Jalinan Rakyat Wanita UMNO Lembah Pantai.

Pihak Yayasan Wilayah Persekutuan turut menghulurkan bantuan kewangan berjumlah RM500 serta dari pihak DBKL yang turut menghulurkan bantuan kewan berjumlah RM600,” ujarnya dalam majlis pemyampaian sumbangan di PPR Kerinchi, di sini petang tadi.

Dalam masa yang sama, beliau turut memohon pihak DBKL untuk mempercepatkan proses pembaikan rumah yang mengalami kerosakan serta proses pemindahan sementara untuk keluarga Noriah Zainal Abidin, di mana rumahnya  mengalami kerosakan yang lebih serius dalam kejadian pagi tadi.

“Kita juga merakamkan penghargaan buat pasukan bomba yang pantas mengatasi kebakaran pagi tadi dari pada merebak ke rumah-rumah lain, dan pasukan Angkatan Pertahanan Awam (APM) serta RELA dalam memastikan keselamatan mangsa serta persekitaran ketika kebakaran tadi.


“Bagi keluarga mangsa, kami dari pihak UMNO dan BN Lembah Pantai, kita berkongsi simpati, mungkin sumbangan yang diberi tidak mencukupi dalam memperbaiki kerosakan rumah mangsa namun berharap sumbangan ini dapat membantu serba sedikit serta meringankan beban mangsa,” tambahnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai. 
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment