Fariz Musa Mulakan Usaha Tarik Sokongan GPMS Kepada PKR



“Saya terpanggil untuk membuat catatan yang ingin saya kongsikan kepada mereka yang setia pada perjuangan rakyat terutama mereka yang cinta dan sayangkan bangsa iaitu MELAYU. Kerana saya adalah antara manusia yang sayang dan cintakan bangsa saya Melayu . Rentetan sejarah perjuangan ini bermula saya bersama menyertai sebuah NGO yang berteraskan perjuangan Melayu iaitu Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) . Daru menjadi ahli biasa sehinggalah menjawat beberapa jawatan di peringkat GPMS Cawangan dan negeri , sehinggalah menjadi EXCO GPMS Pusat bagi sesi 1993/1996.”Fariz Musa

Apa tujuan Fariz Musa mengaitkan GPMS dalam soal perjuangan dia? Ini persoalannya, sehinggakan Ketua Penerangan PKR sendiri pernah ke ibu pejabat GPMS untuk menghulurkan salam persahabatan….

Faris sendiri pernah mengatakan bahawa GPMS adalah ancaman kepada PKR dalam satu konvensyen AMK tahun lepas, malah telah mengarahkan ahli-ahlinya untuk meresapi dan menjadi ahli dalam GPMS, seterusnya mengoncang kepimpinan GPMS dari dalam dan mencantas kepimpinan sedia ada ….

Janganlah Faris nak nafikan hal ini …..

Kini, Faris sedang dalam usaha untuk menambat hati GPMS, malah sudah ada ‘orang kuat GPMS’ yang terlibat dalam Perhimpunan Bersih 9 Julai lalu….

Faris mahukan GPMS bersama PKR….. Sekarang nie pun, dah ramai orang-orang kanan GPMS bersama dan memegang jawatan penting dalam PKR dan kerajaan negeri.

MB Selangor contohnya pernah memegang jawatan Bendahari Agung GPMS, begitu juga dengan Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail juga merupakan bekas Bendahri Agung GPMS.

Tak perlukah aku senaraikan lebih ramai lagi …. Kini nak tunggu pendirian GPMS dalam soal tawaran PKR sahaja….. ?

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment