Gelora Shamsidar !!!


Majalah MASSA, ms 30, bil 165 (21-27 Nov 98)

Wow!! Dua tiga hari nie, isu 1998 kembali memanaskan pentas politik tanahair. Aku tak nak ulas apa yang berlaku sehari dua nie tetapi nak imbas kembali ‘wanita hebat’ yang mula memanaskan kembali peristiwa bersejarah ini.

Ketika duk diam-diam tadi, aku buka balik majalah-majalah lama…. Salah satunya majalah MASSA bil 165, keluaran 21-27 November 1998.

Gelora Shamsidar…. Yea, sape yang tak kenal dengan Shamsidar Taharin, isteri kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang dikatakan mempunyai hubungan intim termasuk hubungan seks bersama Anwar Ibrahim.

Malah lebih tragis, hubungan intim tersebut juga meninggalkan tanda sehingga ke hari nie …. Afifa !!!

Dalam tulisan saudara Azman Anuar, Shamsidar dibayangkan penulis sebagai seseorang yang mempunyai perawakan sederhana ditampung dengan ‘kelebihan’ lain yang dianugerahkan Allah kepadanya. Keistimewaan itu hanya diketahui suaminya Azmin. Jika tidak masakan Azmin terpikat kepadanya sewaktu mereka bersama-sama menuntut di Amerika Syarikat dan kemudiannya berkahwin pada 1988.

Ada yang berkata, Shamsidar ada gaya, ada kelas da nada muka murah rezeki. Suaranya yang lembut memang mudah membuatkan sang lelaki tergoda. Dari 2 hingga 13 Nov (1998), wanita ini hanya berbaju kurung serta berselendang, kelihatan anggun dan bergaya.

Sesiapa yang mengenali Shamsidar mungkin berkata, sebenarnya dia boleh bergaya lebih daripada itu seperti kelazimannya ….

Kelazimannya:- Shamsidar kalau ke pejabat, dia sering dilihat berbaju jaket dan berskirt atau berseluar panjang.

Banyak lagi yang perlu diimbas mengenai `Gelora Shamsidar’ nie … Ini sekadar mukadimah untuk aku imbas kembali sejarah 1998.

Siapa yang bawa Shamsidar berjumpa Anwar Ibrahim? Mengapa Azmin menutup mata dan telinganya membiarkan Shamsidar beramah-mesra dengan Anwar? Baculkah Azmin …. Kita rungkai pelan-pelan, sehingga Anwar benar-benar bersedia untuk membawa rakan baikknya, rakan setenisnya, Datuk Nallakaruppan ke mahkamah……
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment