Alhamdulillah .... Nik Aziz Tidak Lagi Ikut Telunjuk Anwar & DAP




Alhamdulillah, Nik Aziz dah buat pusingan U-Turn yang terbaik sekali demi menyelamatkan maruah dan syiar Islam dalam negara kita ini dengan membuat U-Turn setelah berubah fikiran dan menyifatkan penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam, sebagai mengarut.

Sebelum ini Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju dan senada dengan pemimpin DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya orang bukan Islam dibenarkan menggunakan kalimah Allah…..

Apa yang penting, Nik Aziz dah buat kenyataan berani demi menyelamatkan ummah …. Tapi jangan esok ada plak kenyataan baru yang mengatakan dia tak cakap macam tu, tu semua kerja media-media pro UMNO plak ……

Tetapi apa yang penting hari ini, Nik Aziz dah berubah ….. mungkin tidak lagi mengikut telunjuk Anwar Ibrahim dan parti DAP …..


“Kalimah Allah hanya merujuk kepada tuhan yang satu dan kalimah tersebut tidak tepat sama sekali untuk digunakan oleh agama yang mempunyai tuhan lebih daripada satu.

Katanya, justeru itu, bagi mana-mana pihak yang mahu menggunakan kalimah tersebut harus yakin bahawa Allah hanya satu.

"Bila agama lain yang tiada tuhan yang satu tiba-tiba hendak guna Allah tidak betul, kerana apa letak Allah. Allah diguna oleh Allah sendiri sebagai tuhan yang satu, yang maha kuasa.” – Nik Aziz Nik Mat
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

6 Komen

  1. Anonymous
    9:09 AM

    iya la tu. dah sah kena letak jawatan. jelas tkde pendirian, smua ikut bontot orang. sama ada nik aziz ni oportunis aka lalang, ataupun tak cerdik.

  2. Anonymous
    9:40 AM

    Kang sat lagi kene sergah dgn ANUwar dan DAPig ...tukar lagi pendirian...

    ish ish ish...kalo dah xde pendirian baik la letak jwtn dok umah jaga cucu jer....

  3. jangan terlalu percaya kang orang tua ni kena sergah je terus buat pusingan u semula.

  4. Anonymous
    5:28 PM

    Pas tak ada kekuatan sendiri, mengharap pkr dan dap

  5. Anonymous
    12:16 AM

    Tu lah ckp ikutt sedap mulut ja..kopiah ja putih tp tak tau beza allah dn god..jgn main dgn agama nanti tuhan murkha bala dtg. Jgn terlalu taksub dgn politik dn idamkan putrajaya sanggup serahkan kelimah allah kepada bkn islam..hiss hiss cuba lah gentlement sikit..lawan dgn cara rakyat yg menentukan..kan bagus daripada menjualkan agama utk d rosakkan oleh si gila kuasa..yg telah menjual kalimah allah patut letak jawatan..memalukan agama islam..

  6. Anonymous
    10:47 AM

    Pok nik dah terlanjur.... Mesti bertaubat

Post a Comment