Isu 'Hantaran' .... Perempuan Ini 'Bukan Untuk Dijual Beli' ....

“Isu HANTARAN mendominasi berita pada hari ini.. suka atau tak Malaysia sejak dulu mmg terkenal dengan Hantaran Tinggi yang menjadi salah satu penyebab kenapa Malaysia selalu gagal mencapai kejayaan... Sepatutnya Malaysia mencontohi negara2 lain yang menggunakan Hantaran Rendah dan Hantaran Pendek..

Harap malam ini Malaysia tidak menggunakan HANTARAN TINGGI ketika bertemu Macau... Kalau tidak boleh ditimpa bencana pula...”


Sekali baca, ia mempunyai makna tersirat …. Mungkin ada unsur perli, sindiran tapi hakikatnya, ayat di atas memang pedih…..

Aku terpaksa blurkan wajah bakal pengantin perempuan . Dia Juga Ada `Maruah'

Tapi lawak beserta pic ‘bakal pengantin perempuan’ untuk seakan-akan dijual beli yang viral sekarang ini, bagi aku agak keterlaluan ….. 

Fikirkan, jika pic tersebut merupakan adik perempuan sendiri, kaum keluarga kita sendiri …

Janganlah kita menambah aib ‘bakal pengantin perempuan’ ini dengan wajahnya yang Nampak ‘bersedih’ di atas kejadian yang berlaku ….. cukup-cukuplah ‘derita’ yang dialami yang pada pandangan aku, bukan kehendak darinya.


Perempuan ini pun masih ada maruahnya ….. 
Tags: , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment