Boleh ‘Pakai Ke Tidak’ Zaid Ibrahim Kat Kota Bharu?



“Saya rasa peluang PRU ini orang Kota Baharu tentukan, sama ada saya ini boleh pakai atau tidak pakai”- ujar calon yang telah mengesahkan akan bertanding di Parlimen Kota Bharu pada PRU13, Datuk Zaid Ibrahim.


Pada pilihan raya umum 2004, Zaid yang juga bekas Anggota Parlimen Kota
Baharu memenangi kerusi Parlimen itu atas tiket Barisan Nasional (BN) dengan mengalahkan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nik Mahmood Nik Hassan dengan majoriti 1,723 undi.

Macammana dengan mamat yang tidak pernah mempunyai pendirian ini?

Mampukah dia berkompromi dengan PAS atau puak pakatan di Kelantan untuk memberikan dia ruang yang secukupnya untuk bertanding menentang calon BN di Parlimen Kota Bharu, PRU13 kelak?

Atau erti kata lain, boleh ker dia beli PAS dan Nik Aziz sebagaimana dia beli parti AKIM, terus jadi Presiden sebelum parti ini ditukar nama kepada KITA?


Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

1 Komen

  1. Anonymous
    6:38 PM

    Bagi saya mamat ni layak bertanding di kawasan Bukit Bintang la!Kalau di Kota Bharu payah sikit kerana orang PAS mahu orang boleh jadi imam sembahyang,boleh baca khutbah,dan jadi imam untuk majlis tahlil serta sembahyang hajat.Kalaulah mamat ni berkemampuan untuk perkara2 tersebut....baru layak jadi calon.Dulu lain....skrang ni PAS mahu orang yang sebegitu.wasalam.

Post a Comment