YB Rodziah Ismail nak Ter’Muntah’ Bila Hassan Ali Cakap Soal MURTAD



Semalam (21 Mac 2012, 1.45pm) sewaktu rakan wartawan senang temuramah Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hassan Ali di luar dewan (DUN), aku pun turut berkejar sama untuk mendengar apa yang akan dikatakan Hassan Ali.


Namun ketika menuju ke port temuramah tersebut, yang berhadapan dengan pintu masuk dewan yang menghubungkan antara DUN Selangor dengan bangunan Annex, kelihatan YB Rodziah dan YB Halimah juga ingin melalui laluan tersebut namun terhalang dek interview tersebut….
Apa yang menarik adalah apabila YB Rodziah Ismail, ADUN Batu Tiga Shah Alam ini telah melemparkan kata-kata “nak termuntah aku dengar Hassan Ali cakap dalam dewan tadi” dan Halimah ketawa mendengar joke Rodziah tersebut.
Apa yang aku kesalkan, adalah Rodziah nak termuntah dengan apa yang Hassan Ali cakap ketika di dewan adalah mengenai isu Murtas, apabila kerajaan negeri tak efisien dan tidak tegas dalam soal isu murtad nie …. (Boleh baca di sini.) Aku turut tweet hal nie petang tadi.
Adakah soal Murtad sebagaimana yang diperkatakan Hassan Ali tu boleh menyebabkan kita nak muntah?
Adakah isu murtad nie boleh dimain-main?
Adakah perjuangan murtad nie bukan lagi perjuangan PAS (Halimah) sendiri boleh ketawa bila Rodziah kata nak muntah? PKR memanglah, dia bukannya ada asas perjuangan.
Ini kenyataan Datuk Dr Hassan Ali di luar dewan berhubungan isu yang disebutkan mengenai MURTAD, isu yang menyebabkan Rodziah nak termuntah?

Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment