Anwar Bagaikan Cacing Kepanasan Bila ......



Pemangku Raja Perak, Raja Nazrin Shah bertitah perbuatan yang melanggar sempadan agama Islam dan agama lain wajib dicegah dan dihentikan secara tegas bagi mengelak tercetusnya tragedi buruk di negara ini.



“Kebelakangan ini, garis sempadan menyentuh agama Islam kelihatan mula dilanggar, malah ada di kalangan bukan Islam yang semakin lantang mencabar perkara-perkara berkaitan Islam melalui ungkapan dan kenyataan bernada mempersendakan syariat dan memperkecilkan akidah umat Islam.

“Perkara menyentuh syariat dan akidah Islam yang disuarakan oleh ulama Islam khusus untuk menasihati umat Islam kini dipersoalkan, dipertikaikan dan diperdebatkan secara terbuka oleh individu bukan Islam.


“Perbuatan tersebut nyata telah melanggar sempadan dan adat resam beragama secara aman dan damai,” titah Baginda semasa merasmikan Mesyuarat Pertama Penggal Kelima Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak ke-12 di Ipoh, hari ini.






Raja Nazrin bertitah, perbuatan melanggar sempadan agama lain secara keterlaluan secara terbuka dibimbangi dan bermungkinan menjadi punca tercetusnya tragedi buruk. 

Baca Seterusnya di sini ....
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

2 Komen

  1. Anonymous
    8:56 AM

    hoi banggang dia tegur Chua Soi Lek dengan Najib yang merayakan Thaipusam dulu.

  2. Anonymous
    1:07 PM

    anwar pakai nandek lg bangang tahap cipan!!!!

Post a Comment