Jelajah Janji Ditepati Buat Pembangkang Seperti Cacing Kepanasan- Noh Omar


Jelajah Janji Di Tepati yang dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Sabtu lalu adalah untuk memberi penerangan dan penjelasan terhadap apa yang telah dilakukan oleh kerajaan termasuk menunaikan janji-janji yang dibuat  dalam memastikan kebajikan rakyat terus dibela.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Noh Omar berkata, pendekatan yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional adalah berbeza dengan apa yang dilakukan oleh kerajaan pembangkang di Selangor.

“Ini apa penting, kalau apa yang kita lakukan kepada rakyat tetapi tidak diterangkan, rakyat tidak dapat merasainya, walaupun kerajaan belanja 30 bilion setiap tahun tetapi rakyat tidak dapat rasainya, tetapi apabila kita beri terus RM100, RM500 kepada rakyat kita dapati satu gelombang kesedaran rakyat apabila menikmati apa yang dibuat oleh kerajaan untuk rakyat,” katanya kepada UMNO-online.

Menurutnya apa yang dilakukan oleh kerajaan barisan Nasional adalah berbeza dengan apa yang dilakukan oleh pembangkang seperti di Selangor, ibarat seperti ayam telur sebiji tetapi riuh sekampung.

“Tanggungjawab kita turun ke padang adalah untuk memberi penerangan, berbeza dengan pembangkang, mereka seperti ayam telor sebiji, tapi riuh sekampung, kalau kita pergi ke Selangor, rata-rata simpang mereka letak papan iklan gambar Menteri Besar bagi air, sedangkang air itu tidak banyak pun, tak sampai RM10 dan tak semua rakyat pun dapat,” katanya.

Noh berkata, program yang dianjurkan itu nampak memberi kesan dan pembangkang kini ibarat seperti cacing kepanasan apabila melihat  program yang kita buat dihadiri oleh ribuan rakyat melebehi daripada apa yang kita jangka.

Ikuti temu bual lanjut di bawah:-


Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment