Bersih 3.0: Nik Aziz Kata “Wajib”, Tapi Dia Sendiri Tak Datang


Badan Perhubungan UMNO negeri Kelantan hari ini mempersoalkan kenapa Nik Abdul Aziz tidak hadir pada perhimpunan ganas, Bersih 3.0  baru-baru ini di ibu kota selepas dia sendiri mengeluarkan 'fatwa' ia wajib dihadiri oleh rakyat negara ini.

Dalam masa yang sama, Timbalan Pengerusinya, Datuk Dr. Awang Adek Hussin mendesak Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya mendedahkan jumlah sumbangan yang diberikan kepada peserta dari negeri Kelantan yang pergi  ke perhimpunan ganas, Bersih 3.0  baru-baru ini.

“Kegagalan Menteri Besar Kelantan itu hadir pada perhimpunan tersebut menunjukkan bahawa perbezaan 'darjat' di antara rakyat dan pemimpin Pas. Kita hendak tahu berapa banyak dia menyumbang, lagi banyak sumbangan yang diberi lagi banyak pujian. Menteri Besar mesti beri sumbangan yang banyak. 

"Seperti sembahyang, ia wajib maka kita orang pertama yang harus lakukan, jadi kalau fatwa wajib ke Bersih 3.0 maka Nik Aziz seharusnya menjadi orang pertama pijak kawad berduri, ini yang kita tidak faham.   

"UMNO selalunya kepimpinan melalui tauladan tetapi bagi Pas ada standard berbeza, wajib bagi rakyat, tidak wajib bagi pemimpin," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Larian Bendera Sempena Sambutan Hari UMNO Ke-66 di Sekolah Kebangsaan Semut Api di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan Nik Abdul Aziz mengucapkan tahniah kepada peserta perhimpunan Bersih 3.0 dan mengaku memberi duit poket kepada ahli-ahli Pas yang menyertai perhimpunan itu semalam.

Nik Abdul Aziz memberikan duit poket itu atas kapasiti peribadi kepada ahli Pas di kawasannya yang meminta bantuan kewangan untuk menyertai demonstrasi haram tersebut.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

13 Komen

  1. Anonymous
    8:40 PM

    HAhahah....tiba-tiba ada WAHYU last minute baru kot?? Kalau pi buat BERSHIT, WAJIB masuk Neraka pulak kot? Hahahha....

  2. Anonymous
    9:16 PM

    Nabi hamPAS tak perlu pergi BERSHIT, fatwa wajib untuk penganut agama dia je, fatwa tu tak termasuk untuk diri dia.....

  3. Anonymous
    9:17 PM

    Nabi PAS kata Haram menyertai Himpunan Sejuta Umat tapi WAJIB merusuh di BERSHIT dan menyokong golongan anti-silam. Memang sah PAS=Parti Ajaran Sesat.

  4. Anonymous
    9:27 PM

    Wajib untuk orang, tak wajib kat dia... Dia dah bagi derma, kira roh nya dah ada bersama dengan bershit 3. Ok lah tu... ptuih.. Harap mu mampuih cepat...

  5. Anonymous
    9:32 PM

    Dia ni dari dulu lagi pengecut... sapa yang ingat, tau la dia ni memang pengecut...

  6. Anonymous
    9:35 PM

    Pas mengangap mereka Islam first class, dan Umno Islam third class.Tapi yang menghairankan islam first class(PAS) sanggup berkawan dan bersekongkol dengan SYAITAN yang nyata( DAP- Lim Kit Siang dan Karpal singh yang bersumpah"over my dead body to turn malaysia into Islamic Country, hanya Syaitan saja bersumpah begitu. Hai Nik Aziz dan orang-orang PAS berjawap lah di Akhirat nanti. Wallahuwaalam.

  7. Anonymous
    9:42 PM

    Nik Aziz, mat sabu, Anwar dan Azmin sanggup menyokong Ambiga yang menyokong free sex,masyaallah mana pendirian mereka ini yang mengaku islam,HARAM walau berkawan pun dengan Orang macam Ambiga...wahai tok guru, Bertaubat lah sebelum terlambat.Wassalam

  8. Anonymous
    10:19 PM

    nak taubat apa .dia tak akan taubat punya bro . bertemu juga nanti di padang mashyar. sabar saja.

  9. Anonymous
    10:20 PM

    Wahai tok Guru Nik Aziz,Dalam Quran mana yang mengajar umat nya membuat huru-hara, sehingga tok guru sanggup membiayai orang kelantan datang KL buat huru-hara,ada kah kerajaan sekarang ini macam firuun ke? atau untok memuaskan demdam kesumat peribadi tok guru atau cita cita tok guru ke putra jaya sehingga sanggup menpegunakan orang kelantan.wahai tok guru, Islam tidak mengajar kita berdemdam,Nabi pun ampunkan umat.Berastafarlan banyak banyak

  10. Anonymous
    11:13 PM

    fuuuhh... letih ni esok dia nak berjawab kat akhirat... belum kira lagi tuntutan rakyat kat dia...

  11. Anonymous
    11:45 PM

    Nik Aziz niat ajer. Tok Guru kan!

  12. Anonymous
    12:29 AM

    perarakan maulidul rasul tak wajib...

    Demo Bersih 3.0 wajib bosss...hehehehehehehe....ntah lah..buta betul org2 PAS nie...BUKA mata & sedar lah kawan2ku......

  13. Anonymous
    10:16 AM

    Org tua nyanyok n kutuk ni klu pi perhimpunan BERSHIT takut mati tgh jalan. Dah lah tua, nyanyok, sakit jantung lak tu! Dia taknak mati dulu. Belum puas jadi MB. Pitih msh kurang seposen utk jadi 10 juta!

Post a Comment