Kapal Selam `Scorpene’ Ditemui Tersadai Di Pantai Klebang?



Inilah kapal selam pertama negara iaitu KD Tunku Abdul Rahman dari jenis Scorpene telah rosak dan tidak dapat menyelam, sebagaimana yang diperkatakan oleh puak-puak pembangkang haram jadah terhadap kerajaan Malaysia.

Yea ke kapal selam nie telah terdampar di Pantai Klebang Melaka….

Hahahahah!!! Tu semua fitnah dan penipuan terbesar pembangkang terhadap kerajaan khususnya kepada pihak Angkatan Tentera Malaysia….

(Fakta mengenai Scorpene boleh di baca di sini)



Sebenarnya objek di atas adalah sebuah Kapal Selam Ouessant jenis Agosta 70 merupakan kapal selam latihan kepada krew kapal selam TLDM iaitu KD TUNKU ABDUL RAHMAN dan KD TUN RAZAK.

Kapal selam ini telah dibawa pulang ke tanah air oleh Kementerian Pertahanan Malaysia dan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk diabadikan sebagai muzium kapal selam.

Kerja-kerja untuk membawa pulang kepal selam tersebut bermula dari pangkalan Tentera Laut Perancis di Brest pada 7 Okt 11 dan tiba di perairan Melaka pada 12 Nov 11.

Kapal selam yang mempunyai panjang 67.57 meter, tinggi 11.75 meter dan lebar 6.5 meter itu merupakan buatan Perancis yang dibina pada 1979 bergerak menggunakan motor elektrik. Paling menarik ialah ia mempunyai sebuah tandas sahaja untuk 78 anak kapal dan ada yang terpaksa solat dalam keadaan berbaring.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

4 Komen

  1. Jangan lupa fakta kapal ini dibawa naik oleh syarikat kejuruteraan dan logistik Felda; Felda Transport Service Sdn Bhd. Hehehe Felda bukan setakat tanam, kait dan proses sawit sahaja sepertimana fuckatan tahu!

    Mempelbagaikan bisnes dalam Felda tak pernah menjadi agenda fuckatan, tapi mereka hanya tahu jadi perosak Felda agar tokey-tokey harbi dapat menguasai Felda.

  2. Anonymous
    2:09 PM

    yessszekk....

  3. Anonymous
    2:21 PM

    Bab-bab gambar nie bukan Pakatan nak percaya pun...apa yang UMNO buat untuk kebaikan...walaupun baik diaorang kata tak baik.....otak dah beku...sokong membuta tuli itu la jadinya...

    Bab gambar puak pemimpin diaorang...keluarlah macamana pun henjut ke ketuk ketwmpi... eh..dia kata bukan orang itu..keluarlh ais cream menjejes-jejes pun ...bukan tu UMNO....mereka sebenarnya ada masalah identiti...sayangkan UMNO terlampau sangat....benci-benci sayang.....malu tapi mau..akhirnya nanti pangkah BN...

  4. Anonymous
    4:00 PM

    fulamak beb, aku gi baca blog yang ko bagi link tu respek beb respek..memang berilmu bukan macam tony pua yang komen pasal bot malaysia tu...hampeh

Post a Comment