Bersabarlah wahai rakyat Jerman di Malaysia .......


Bersabarlah wahai sahabat-sahabatku .... penyokong Jerman .... Aku dah kata Itali mara ke FINAL dan seterusnya bawa balik EURO2012 tahun nie .....
Itali mengetepikan Jerman 2-1 untuk mara ke final bertemu dengan juara bertahan Sepanyol.
Dalam pertemuan yang mendebarkan, Itali mendahului Jerman 2-0 sebelum lawannya itu menjaringkan gol tunggal pada minit-minit terakhir pertemuan, menerusi tendangan penalti.
Dengan kemenangan ini, Itali akan bertemu juara bertahan, Sepanyol dalam aksi final setelah menewaskan Portugal awal pagi semalam.
 
Sebaliknya, Jerman selaku pilihan kedua kejohanan bukan sahaja gagal untuk mara buat kali kedua berturut-turut, malah terpaksa akur apabila terus gagal menamatkan badi kekalahan ke atas Itali.
 
Kekalahan ini jelas mengecewakan rata-rata penyokong yang ingin menyaksikan pasukan itu mara ke final menentang Sepanyol untuk mengulangi sejarah empat tahun lepas.
 
Pada babak awal perlawanan, Itali yang menguasai perlawanan banyak melakukan serangan ke atas Jerman. Bagaimanapun berjaya dikekang oleh pertahanan pasukan itu.
 
Namun, semangat juang Itali nyata membuahkan hasil apabila Mario Balotelli berjaya menjaringkan gol awal untuk berada selesa di depan.
 
Perlawanan semakin rancak apabila kedua-dua pasukan terus melakukan asakan untuk mencipta gol.
 
Mario Balotelli sekali lagi mempamerkan aksi cemerlang apabila menghasilkan gol kedua untuk terus melebarkan kedudukan di depan.
 
Bersambung babak kedua, Jerman yang tersentak dengan dua jaringan Itali, mula encari rentak dan melakukan serangan balas, namun semuanya menemui jalan buntu apabila terus gagal menghasilkan sebarang gol.
 
Namun, Jerman berjaya menjaringkn gol pertama pada minit ke-91 menerusi sepakan penalti oleh Mesut Ozil.
 
Bagaimanapun, jaringan itu tidak berjaya menyekat kemaraan Itali untuk menempah tiket ke final.
 
Berdasarkan rekod pertemuan mereka sebelum ini, Jerman belum pernah mengalahkan Itali dalam perlawanan kompetitif dimana tewas tiga kali dan seri tiga kali dalam kancah Piala Dunia dan Kejuaraan Eropah.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment