PAS dan Salahuddin Ayub Rasis dan Fanatik- Kalai


Pertubuhan NGO India hari ini meminta Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub memohon maaf kepada masyarakat India di negara ini kerana mengeluarkan kenyataan yang menyamakan perarakan Thaipusam dengan demonstrasi jalanan Bersih 3.0.

Presiden Nambikai, Kalai Vanar berkata, Thaipusam adalah upacara keagamaan yang menyaksikan masyarakat Hindu melaksanakan nazar serta menyembah tuhan, dan bukan berbentuk demonstrasi jalanan.

“Kenyataan ini mengundang rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat India. Kami hairan bagaimana seorang Anggota Parlimen yang matang boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian, lebih-lebih lagi dengan mengaitkan dan mengutuk upacara keagamaan dan kepercayaan sebuah kaum.

Beliau tidak boleh mengaitkan Bersih dengan upacara agama kami Thaipusam. Kami mahu dia turun sekarang dan mohon maaf kepada kaum india,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan demostrasi aman di hadapan bangunan Parlimen pagi tadi.

Tambahnya, jika Salahuddin tidak mohon maaf, kumpulan mereka akan mengadakan demostrasi di seluruh Malaysia.

“Kami dah sedar, PAS adalah sebuah parti yang rasis dan fanatik,” tambahnya lagi.





Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

6 Komen

  1. Anonymous
    5:41 PM

    harap-harap tokak bukanlah penyakit yang mudah merebak.

  2. Anonymous
    5:52 PM

    Mane pegi nyer MIC buta perut dan hati ker klau xpun buta mata?

  3. sebut pasal parti komponen BN...UMNO...MCA...MIC...PGRM...PPP...mereka ni mana ada telor...mana ada biji...mereka ni ialah shemale..harap NGO saja.....

  4. Anonymous
    6:28 PM

    Mic 4 hari yang lepas dah keluar kenyataanlah bodoh ....

    http://www.sinarharian.com.my/politik/salahuddin-perlu-mohon-maaf-1.59397

  5. Anonymous
    7:59 PM

    Dulu mereka nie penyokong hindraf yang anti Melayu la bodoh

  6. Anonymous
    3:19 PM

    Selepas kena tipu dngn Anwar Ibrahim pasal kg buah pala mereka ini menyokong BN pula, sebab tu dia pakai baju 1Malaysia la bodohsssss.

    Nama hero tamil tu Kalai ...dia nie pernah kata, amat memalukan PAS membenarkan sorng perempuan cina yng tidak menutup aurat memberi tazkirah di saf pertama di dalam surau hanya kerana rm300 di bulan ramadan thn lepas...yng malunya dia kata dia tidak akn membenarkn kuil digunakn seperti PAS membodohkan dirinya la bodohhhhhh.

Post a Comment