Penganjuran Parti Liar Merupakan Cubaan Musuh Islam Pesongkan Akhlak Anak Muda

Ahli Dewan Undangan Negeri Jabi, Iskandar Jaafar menyifatkan penganjuran parti Topless di Jalan Ampang yang dibatalkan penganjurannya oleh Kementerian Wilayah Persekutuan semalam adalah satu lagi cubaan musuh-musuh Islam untuk memesongkan akhlak dan perlaku anak muda di negara ini. 

Ujarnya, parti liar ini jika diteruskan akan memberi satu tanda aras baru kepada peningkatan kerosakan moral anak-anak muda hari ini.

"Kita sudah cukup di kejutkan dengan pelbagai isu moral yang membabitkan remaja negara ini yang berlaku saban hari hingga ada membawa kepada kematian.

Budaya hedonisme ini sebenarnya jauh menyimpang daripada tatasusila. Bagi umat Islam dan bukan Islam, setiap agama menganjurkan perlakuan yg baik dan bermoral. Sementelah lagi ia turut terpahat dalam Rukun Negara yang ke lima iaitu Kesopanan dan kesusilaan.

Penganjur parti ini jelas terdiri daripada golongan warganegara yang gagal menghayati peranan sebagai seorang rakyat yang sepatutnya mendukung prinsip Rukun Negara. Manakala peserta yang bakal hadir juga mendedahkan diri mereka kepada persepsi umum bahawa mereka tidak dididik dengan akhlak yang baik dan sempurna," ujarnya yang juga EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Ta,bahnya, penganjur seharusnya insaf dengan suasana negara ini yang sedang bersedih dengan tragedi kehilangan MH 370. Sepatutnya semua rakyat Malaysia bersatu memberikan sokongan kepada kerajaan dalam hal ini dan bukan menyertai program-program hiburan melampau yang jelas melalaikan. Mereka juga harus mengambil pengajaran daripada tragedi yang berlaku pada konsert di Bukit Jalil bukan lepas yang di buat tanpa batas sehingga melibatkan kematian akibat pengaruh dadah dan ahkohol.

"Biro Sosial dan  Etika  Pemuda UMNO Malaysia percaya banyak lagi parti seumpanya telah dan akan dianjurkan. Justeru, kita mendesak pihak berkuasa menyekat budaya ini daripada menular. Pusat-pusat hiburan yang menganjurkan program-program seperti ini perlu ditarik balik lesen operasi mereka oleh DBKL.

Jakim dan pihak berkuasa agama pula perlu lebih proaktif menjalankan pemeriksaan ke atas pusat hiburan bagi memastikan golongan remaja Islam tidak terlibat atau terjebak dalam kegiatan tidak bermoral ini.


Biro Sosial & Etika Pemuda UMNO menyeru kepada semua remaja tanpa mengira bangsa dan agama yang bercadang untuk hadir ke parti tersebut (walaupun telah dibatalkan) atau mana-mana parti seumpamnya di lain-lain masa agar membatalkan niat mereka kerana ia jelas tidak memberi munafaat kepada perkembangan sahsia diri remaja itu sendiri," ujarnya yang juga Pengerusi Biro Sosial & Etika Pemuda UMNO. 
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment