Apa perlunya rundingan Anwar-Pak Lah?

Apa perlunya Anwar nak berunding dengan Pak Lah, demi peralihan kuasa dan kerajaan yang lebih tersusun dan aman. Apa sebenarnya niat Anwar dalam rundingan tersebut, apa perlunya rundingan.

Ini yang aku musykilkan sangat, sebelum ini riuh senegara 16 September akan menyaksikan peralihan kuasa dari BN kepada Pakatan Rakyat, malah ramai yang dah mula berangan nak jadi Menteri, Timbalan Menteri, Pengerusi Bank atau mana-mana GLC, malah tak heran gak, ada yang dah berangan nak jadi Ketua Kampung, di peringkat paling kecillah.

Namun aku melihat tiada keperluan untuk Pak Lah berunding dengan Penasihat PKR itu dalam usaha pejuang sandiwara tersebut untuk menubuhkan kerajaan baru.

Ini semua langkah terdesak Anwar untuk menutup pekung didada, yang sebelum ini terlalu gah melaungkan ke seluruh negara pembentukan kerajaan baru pada 16 September ini.

Hasrat DSAI untuk berunding dalam tempoh dua minggu ini juga dilihat sebagai satu ugutan kepada PM, kononya bagi memastikan peralihan kuasa kerajaan berlaku secara aman.

Aku tak heran tapi aku sebagai insan yang kerdil ini ingin mencadangkan agar Anwar meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya penyokong-penyokong setianya yang terlalu berharap kepada penubuhan kerajaan fantasi Anwar Ibrahim, di atas sandiwaranya selama ini.

Terimalah hakikat bahawa rakyat Malaysia sudah membuat pilihan untuk memberikan peluang kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk terus mentadbir kerajaan Malaysia.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment