Sedarlah- Sebahagian Keuntungan Syarikat Yahudi Disumbangkan Semula Bagi Daulatkan Negara Israel


Allah swt dengan jelas menegah umat Islam bersekongkol dengan Yahudi-Nasrani. Hatta atas dasar kerjasama yang dibenarkan sekalipun, Islam perlu berada di kedudukan yang menentukan keputusan terakhir dan lebih berkuasa seperti dalam Piagam Madinah, ujar Presiden Pertubuhan Profesional Melayu Dan Pewaris Bangsa (PROWARIS), Feriz Omar.

“Kita tidak perlu pergi jauh sehingga berniaga spt disaran Hadi Awang, malah gabungan PAS-DAP itu pun ditegah Allah swt. Sudah terang lagi bersuluh, DAP memperjuangkan wawasan untuk menubuhkan negara sekular sepertimana termaktub dalam perlembagaan DAP dan sebagai parti yang kononnya perjuangkan Islam itu pun, PAS sudah mengengkari tuntutan Allah swt dan sanggup memperjudikan Islam demi politik.

Atas alasan apa jua pun, PAS telah mengorbankan kesyumulan Islam malah kalau ia dikatakan 'helah' sekalipun, Gabungan DAP-PAS adalah tidak seimbang. Sepatutnya PAS mengawal DAP, tetapi yg berlaku adalah sebaliknya. Ini mungkin berlaku kerana kantung PAS untuk PRU13 semakin 'kering' lagi 'kosong',” ujarnya mengulas kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa kerjasama dengan bangsa Yahudi, terutama dalam bidang perniagaan adalah dibenarkan tetapi ia adalah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis.

Sehubuhan dengan itu, tambahnya niat untuk berniaga dengan Yahudi pun baiklah dilupakan. Kita mesti ingat bahawa semua keuntungan mana-mana syarikat kepunyaan Yahudi sebahagiannya disumbangkan semula bagi mendaulatkan Negara Israel dan meranapkan Negara Palestine!

“Menghimbau kembali sirah Rasulullah saw di peringkat awal penghijrahan ke Madinah, Rasulullah seru agar semua telaga dan perigi air kepunyaan Yahudi dibeli semula oleh umat Islam.

Kita perlu ingat bahawa Yahudi secara keseluruhan (tidak kira Zionis atau tidak) adalah lintah darat yang jika diberi betis nak peha dan berperangai seperti Belanda dapat tanah. Ini bukan saya saja yang kata tetapi seperti disimpulkan dalam Al-Quran dan sirah Rasulullah saw,” tambahnya lagi.

Terdahulu, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kerjasama dengan bangsa Yahudi, terutama dalam bidang perniagaan adalah dibenarkan tetapi ia adalah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis.

Pendekatan kita (ialah) boleh bekerjasama dan berniaga dengan bukan Islam (termasuk Yahudi) tetapi ia mestilah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis, katanya dalam sesi soal jawab pada majlis makan malam bersama Pemimpin PAS anjuran Dewan Muslimat PAS Malaysia di Shah Alam, malam tadi.

Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.