Ugut polis - Khalid Mohd. Ismath ditahan

Seorang mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM), Khalid Mohd. Ismath ditahan selepas hadir menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.

Khalid ditahan selepas dipercayai mengeluarkan satu kenyataan dalam laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini bahawa dia bersetuju jika kesemua polis dibunuh.

Dia hadir bersama seorang peguam dan ahli keluarganya pada pukul 10 pagi sebelum ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras untuk siasatan lanjut- MalaysianView

Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

6 Komen

  1. Anonymous
    2:49 PM

    polis tolong jangan bagi muka kat budak ni, mencemarkan nama uitm, menjatuhkan maruah budak2 uitm yg lain..

  2. Anonymous
    2:55 PM

    Apa2 hal, balun cukup2 dulu sebelum disumbatkan kedalam cell. Rasakan apa yang Polis2 dan wartawan2 yang cedera kerana BERSHIT tempohari. Tahniah PDRM, jalankan SOP sebagaimana termaktub.

  3. Pihak PDRM, saya sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan merayu kepada pihak PDRM supaya pelajar UiTM yang dimaksudkan itu TIDAK dibebaskan sesuka hati..tahan beliau dan ambil tindakan semaksimum mungkin sesuai dgn peruntukan perundangan di Malaysia. Jika polis pun beliau sanggup nak bunuh inikan pula orang awam seperti saya..jika sesuatu berlaku selepas ini terhadap org awam kerana perbuatan pelajar tersebut maka PDRM harus dipersalahkan.

  4. Anonymous
    3:26 PM

    Budak tu pro-Syi'ah. Dia cuba nak cetus revolusi di M'sia seperti yg berlaku di Iran dulu. Ghuluw...

  5. zainol_56
    3:38 PM

    Sudah tercatat dalam sejarah negara yang membunuh anggota keselamatan adalah komunis, Walaupun masa dah berubah tetapi tak ada beza dengan sikap komunis. Jadi ini lah yang dinanakan kegiatan subversiv. Tidak ada undang undang yag menyekat kegiatan subversiv? Jika ada harus dilaksanakan.

  6. Anonymous
    4:27 PM

    Kalau bole.., kasi peluang si bangau ini bertumbuk ngan mana2 anggota Polis.., satu-lawan-satu..! Kasi sain agreement sanggup pengsan dulu.., baru dia tahu langit ni tinggi atau rendah..!

    Kalau aku anggota polis.., rasanya aku nak cabar dia bertumbuk ngan aku...!! Memang celaka si pengecut ni akan aku tampar sampai jadi lumpur!!

Post a Comment