UMNO Selangor yakin rampas Parlimen, DUN di Gombak


UMNO Selangor yakin Barisan Nasional (BN) mampu merampas kembali negeri itu terutama kerusi Parlimen dan tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) di Gombak ekoran kebangkitan rakyat menolak kerajaan negeri yang ada sekarang.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Datuk Seri Noh Omar berkata, beliau yakin selepas melihat rakyat tidak lagi mahu memilih pemimpin yang tidak mempunyai kredibiliti dan juga dibebani dengan masalah peribadi yang serius.

Malah, kerajaan negeri sekarang juga dilihat melakukan banyak pembohongan besar dan kezaliman terhadap rakyat negeri itu selain janji pilihan raya yang masih belum ditunaikan.

"Macam ahli Parlimen Gombak, Saudara Azmin Ali. Saya tak mahu ulas dia derhaka atau tidak kepada ibunya. Saya rasa, dia nak lalu di Batu Caves pun tak berani nak angkat muka. Mungkin teringatkan kisah Si Tanggang.

"Tapi apa yang nak saya katakan ialah Azmin ni hipokrit. Ingat masa Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) mencadangkan agar elaun Ahli-Ahli Parlimen dinaikkan dalam sesi pembentangan Belanjawan yang lepas. Itupun kata Datuk Najib kalau pembangkang setuju.

"Bila elaun Ahli Parlimen naik semua dapat, tak kira PKR ke Pas ke, semua dapat. Tapi Azmin nak jadi jaguh menolak cadangan Datuk Najib.

"Dia cakap: 'Kami tidak setuju elaun Ahli Parlimen dinaikkan. Ahli Parlimen mesti berjuang untuk rakyat. Mesti berkorban untuk rakyat." Wah! Semangat dia cakap.

"Tapi di DUN (Selangor), tak sampai tiga tahun memerintah, diam-diam, elaun ADUN-ADUN Selangor dinaikkan. Sidang DUN luluskan bulan April siap 'backdated' ke bulan satu (Januari)," kata Noh dalam ceramah Pentas Rakyat, Sayangi Selangor di Kampung Wira Damai, Batu Caves di sini malam tadi.

Turut hadir Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan Mursyidul Am Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhammad Zahid Md. Arip

Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menambah, kerajaan Selangor turut menipu rakyat Selangor dengan melaungkan kecekapan pimpinan pakatan pembangkang di negeri itu, yang berjaya membawa hasil kepada Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS).

Dakwa Noh, melalui lidah rasmi kerajaan negeri, SelangorKini, Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim menyatakan simpanan tetap PKPS telah meningkat ke RM114 juta pada 2011 berbanding RM8.3 juta pada 2008 semasa pakatan pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan Selangor.

"Tapi, saya nak beritahu, ini pembohongan yang dibuat. Keuntungan yang diperoleh RM114 juta bukan didapati melalui aktiviti pertanian PKPS. Saya nak jugak tahu apa kepakaran yang mereka pakai sehingga boleh dapat keuntungan RM90 juta lebih dalam tempoh tiga tahun.

"Apa pun, selepas diselidiki, mereka jual tanah di Miri, Sarawak. Kita ada butir, duit yang dibayar RM92.15 juta melalui Bank Muamalat pada 8 September 2010.

"Ini dia tak cerita. Bayaran kedua RM2 juta pada 10 Oktober 2011. Susah apa nak untung kalau jual tanah. Tapi dia bohong kata keuntungan atas aktiviti pertanian PKPS, Inilah kerja kerajaan PKR.

“Tu tak cerita lagi jual tanah Yayasan Selangor, jual tanah PKNS, tak cukup... jual tanah loji najis dekat Serdang," tegas Noh.

Dalam pada itu, Noh turut membidas Khalid kerana mengamalkan kezaliman dengan menghalau 25 pengusaha pertanian di Bestari Jaya yang berjaya menghasilkan RM25 juta hasil-hasil pertanian.

"Kementerian saya dah belanja berpuluh-puluh juta memberi modal membangunkan kawasan tersebut, tiba-tiba dua bulan lepas, keluar notis suruh halau usahawan-usahawan ini kalau tidak tindakan mahkamah akan diambil dan suruh usahawan-usahawan ini tanggung sendiri kos yang dikeluarkan.

“Kenapa? Ini kerana dia nak rampas tanah rakyat.

"Dahlah bila dia (PKR) memerintah tak ada buat apa-apa projek pertanian, yang kita dah usahakan pula dia nak rampas, nak jual," tambahnya.

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

5 Komen

  1. Anonymous
    10:41 AM

    Dear brother and sister,

    I am Myanmar who working in Malaysia more than 10 years and I would like to explain about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. Therefore, recently I stayed at Sasanarakkha Buddhist Sanctuary (SBS), Taiping, Perak. I am very close with Ven. U Nandiya Maha Thero.

    My monk Ven. U Nandiya is very good heart and compassion to everyone in the world, also I heard when he stayed at Kuala Lumpur Buddhist Temple, he lend donation money to President of Temple(Datuk Yip Kum Fook, MCA Gombak) with amount RM20,000.00 only and he said that money belong to Myanmar society in Malaysia.

    On the other hand, my monk said, also many things happened when he stayed there because committees always disturbing, I am very sadly about that matter, why committees are very poor and crooks. Others Temple, people come to Temple to respected Buddha and Monks, also give red packet to monks. Why this Temple, monks must give money to committees, this is opposite.

    If anyone receive or read this message, please inform to DATUK YIP KUM FOOK to return that amount to my monk as soon as possible.

    My monk contact place:

    Ven. U Nandiya
    Sasana Daja Buddhist Temple
    49 Bombay Street, Lidcombe NSW 2141.
    Tel: (02) 9649-8124

    With kindness

    KO KO NAING
    Taiping, Perak, Malaysia

  2. Anonymous
    7:51 AM

    DATUK YIP Kum FOOK, MCA PENGERUSI GOMBAK menghina dan ANTI Sami-Sami Buddha.

    Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

    Saya ikhlas hendaklah menggunakan bahasa secara terbuka pengalaman pahit yang sebenarnya telah berlaku di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.

    Saya tidak berpuas hati dengan Pengerusi MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (Yip Kum Fook) kerana dia menggunakan cara yang ganas dan sombong dalam membawa masuk sekumpulan individu dari tempat-tempat lain untuk memprovokasi dan memijak sucidarat dan tanpa apa-apa sebab bunyi yang dipanggil polis untuk menahan Sami apabila bertentangan untuk mengaibkan penyembah Buddhisme.

    Saya amat ingin bertanya di sini bahawa apa dosa besar dan jenayah telah dia telah melakukan setakat anda peguam Datuk Yip Kum Fook dengan cara atau oleh penjahat yang dipanggil polis untuk menahan seorang rahib yang seperti dia?

    Saya datang dari Pulau Pinang, saya adalah pendatang baru dan saya sementara meletakkan di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI untuk mengkaji dan belajar untuk mempraktikkan Buddhisme. Ketika di kuil tersebut, saya tidak tahan dengan cara yang peguam Datuk Yip Kum Fook berkelakuan, sikap anda tidak sopan, sombong dan tidak terkalahkan dalam merawat ketua Sami di Kuil.

    Kerana saya berkata beberapa perkataan mengenai kelakuan anda kepada anda peguam Datuk Yip Kum Fook, anda menggunakan cara-cara kotor untuk menyakiti Sami. Ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan membuang satu contoh yang sangat buruk.

    Untuk pengetua sebuah sekolah, jika pelajar itu dan telah melakukan suatu kesalahan, pihak polis mestilah sebagai perkara ihsan bertemu dengan pengetua, cuba untuk memahami situasi sebenar, sebelum polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.

    Tetapi ia memohon maaf untuk mengatakan, bahawa peguam Datuk Yip Kum Fook yang dirinya adalah seorang peguam memilih untuk mempunyai dilakukan. Jika tidak, dia tidak bertindak selaras dengan ajaran Agama Buddha dan memandang rendah kepada semangat Buddhisme untuk satu tujuan, menunjukkan bahawa dia adalah pengerusi yang kuat Bahagian MCA Gombak dan pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau menuntut pihak polis untuk menahan Sami Buddha untuk merealisasikan motif beliau

    Ia amat bertuah yang disebabkan oleh hakikat bahawa agama itu sendiri adalah satu perkara yang sensitif, malah anggota polis Melayu difahami dan dihormati agama, budaya dan adat resam kaum lain, jadi mereka tidak terburu-buru mengambil apa-apa tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.

  3. Anonymous
    7:51 AM

    Saya faham mengapa peguam Datuk Yip Kum Fook amat marah dan juga turut bertambah. Sebab utama adalah seperti berikut. Ketua Sami PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau telah Ketua Sami selama 20 tahun. Beliau adalah arkitek dan memainkan penting dalam meningkatkan dana awam untuk membina Kuil Buddha.

    Ketua Sami itu cemas untuk mengetahui bahawa seseorang yang baru seperti dia peguam Datuk Yip Kum Fook; pengerusi MCA Bahagian Gombak tidak berjalan di bercakap. Bercakap beliau yang indah dihiasi dengan kemanusiaan, menurut dan moral.

    Tetapi dalam amalan, beliau sentiasa dipinggirkan dan ditolak keluar orang-orang yang melihat mata ke mata dengan dia. Jawatankuasa Kuil sebaliknya membuat kebanyakannya saudaranya. Selain itu, dana Kuil Buddha tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau ialah untuk menghidupkan tanah yang tulen dan suci menjadi batu loncatan politik dan alasan politik dan dari tempat ibadat menjadi harta peribadi.

    Ketua Sami amat menyedari apa yang telah diambil diletakkan, tetapi untuk mencari memelihara kesejahteraan keseluruhan kuil, dia memberinya nasihat Yip Kum Fook peguam berniat baik. Tetapi nasihat sedemikian telah tidak diterima dengan baik, ia dibuat peguam Datuk Yip Kum Fook tidak berpuas hati, resah dan berlari liar. Bukannya mengendahkan nasihat itu, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan untuk menganiaya Ketua Sami dan Sami-Sami supaya mereka tidak lagi boleh tinggal dan meninggalkan kuil Buddha.

    peguam Datuk Yip Kum Fook dan pengerusi Bahagian Gombak MCA yang penjahat, reka bentuk adalah jelas dan yang gaya adalah hipokrit dikenali oleh semua orang ... kata-kata manis anda boleh menipu dan mengelirukan beberapa orang beberapa masa, tetapi anda tidak boleh lakukan ia pada setiap masa. Nasib karma atau takdir agama Buddha pasti akan menimpa.

    Sebagai perkataan terakhir saya, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati dia, boleh peguam Datuk Yip Kum Fook bangun dengan realiti, bertaubat sebelum terlambat. Melakukan apa yang baik, menumpahkan jahat.

    Anda Dhamma,

    Ven. Piya Phra Dhammo.
    Pulau Pinang, Malaysia.

    Kita menterjemahkan Bahasa Cina dan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia (sebab!) kerana kita mahu memberi semua orang tahu dan memahami terperinci maklumat mengenai, juga untuk memberi orang ramai mengetahui perkara ini (SEJARAH), ini bukan untuk menyerang individu DATUK YIP Kum FOOK, sila klik di sini untuk melihat: - http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

  4. Anonymous
    7:48 AM

    Kepada seluruh Malaysian yang dihormati;
    Bahawa Chairman Gombak MCA (Malaysia Chinese Association, YIP KUM FOOK menguna kuasa politiknya menipu wang kami di Taman Daya, Kepong(memohon gerai), merosakkan keluarga orang lain, import wanita dari China(dangin hidup)………….

    Sekira tuan-tuan dan puan-puan tidak percayai atas kejahatannya bolih bertanya orang tempatan di Taman Daya, kepong.

    Chairman MCA Gombak (Malaysia Chinese Association), YIP KUM FOOK “U” buat Dosa “U” tetap akan menimpa kesusahan tidak lama lagi. TUHAN ADA MATA.

    Respected throughout the Malaysian;
    That the Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK used political power cheated our money at Taman Daya, Kepong (applying stalls), hurt people’s family, imports women from China (living meat) .............

    If ladies and gentlemen do not trust the evil, can ask local people at Taman Daya, kepong.

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association), YIP KUM FOOK "U" created of sin "U" will override trouble Unallocated fixed soon. GOD HAS EYES.

    整个马来西亚的尊重;
    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK(叶金福用政治权力,在Taman Daya,甲洞(申请摊位)骗我们的钱,伤害别人的家庭,从中国进口妇女 买卖色情业务...... ....

    如果女士们,先生们,不相信他的邪恶,可以问当地的人。

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK (叶金福),叶金福 “您” 将面对因果报应。老天有眼。

    主办单位: MCA Selayang..

    Forward by Pasar Taman Desa Jaya, Kepong, KL...

Post a Comment