`Manifesto Bukan Perjanjian’ - Pendekatan Pembangkang Perdaya Rakyat


Kenyataan bahawa manifesto bukan janji memang merupakan cara pakatan pembangkang untuk memperdayakan rakyat dan mereka hanya akan berjalan-jalan, bercakap-cakap , bawa  fitnah tetapi tidak akan menunaikan apa yang mereka katakana atau mereka janjikan, ujar Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

“Saya berkeyakinan bahawa rakyat akan sedar dan apabila rakyat mula ambil tindakan, tiap-tiap apa yang berlaku kepada mereka (pembangkang), mereka akan menuding jari menyalahkan UMNO, BN.

Macam mereka ambil juga kawan-kawan dari UMNO dulu, yang barangkali kecewa berpihak kepada mereka, ketika mereka dalam UMNO dulu, mereka ini jahat, busuk dan macam-macamlah tetapi apabila dah berpihak kepada mereka, mereka (pembangkang) akan kata mereka (bekas-bekas pemimpin UMNO yang menyokong pembangkang sekarang) baik, harum, wangi dan sebagainya,” ujarnya mengulas kemelut politik Selangor dan kenyataan Khalid Ibrahim baru-baru ini bahawa manifesto PRU12 bukanlah satu perjanjian.

Tambahnya, inilah kerja pembangkang dan beliau berkeyakinan bahawa rakyat mula sedar dan kerana itulah rakyat mengambil tindakan malah di pihak BN sendiri, rasa gembira kerana setiap negeri yang pembangkang jadi kerajaan, rakyat dah mula kembali dan datang untuk bertemu dengan kepimpinan BN untuk mendapatkan bantuan walaupun mereka tahu BN bukan kerajaan negeri.

“Ini menunjukkan rakyat sudah mula bosan dengan apa yang mereka sebutkan dan UMNO serta Bn tidak langsung terlibat dalam apa yang dilakukan oleh rakyat untuk menghukum mereka,” ujarnya lagi mengulas tindakan segelintir rakyat Selangor khususnya tindakan penghuni-penghuni apartmen dan flat di Selangor mengambil tindakan menyaman kerajaan negeri dalam mendapatkan semula hak air percuma seperti yang dijanjikan pakatan pembangkang pada PRU12 yang lalu.




Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment