Manifesto Pakatan Bagaikan ‘Kasanova’, Bila Dah Dapat Segalanya, Mangsa Akan Ditinggalkan Begitu Sahaja




Janji-janji manifesto dari pakatan PKR-DAP-PAS hanya bertujuan untuk menarik dan mempengaruhi pengundi-pengundi memandangkan Pilihanraya Umum ke-13 sudah semakin dekat.

Penyelaras BN Parlimen Ampang, Datuk Ismail Kijo berkata, untuk apa mereka membentangkan manifesto baru pakatan pembangkang sedangkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai antara pemimpin kanan yang turut dipertanggungjawabkan menguruskan negeri Selangor mengatakan bahawa manifesto bukan janji.

“Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri mengatakan bahawa manifesto itu bukan janji. Kalau manifesto bukan janji, jadi nak buat apa buat manifesto? Kini dah buat janji baru.

Mereka ini macam kasanova. Mereka hanya ingin menarik hati orang yang ingin mereka pengaruhi (kalau kasanova, dia nak menarik hati perempuan-perempuan yang mereka hendak miliki), tetapi apabila dah selesai, bila dia dah dapat semua, ia akan ditinggalkan begitu sahaja,” ujarnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Ampang.

Tambahnya, salah satu janji yang dibuat dalam manifesto pakatan pembangkang ini ialah memberikan Skim Bonus Warga Emas dengan memberi bonus RM1,000 setiap tahun kepada warga emas berusia 60 tahun ke atas.
“Di Selangor pada masa ini, ada lebih 300ribu orang yang berumur 60 tahun ke atas yang sepatutnya menerima caruman takaful dari kerajaan negeri yang dijanjikan PKR dan PAS Selangor dalam manifesto pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12) yang lalu.

Namun sehingga ke hari ini, kerajaan negeri langsung tidak berbuat apa-apa. Kita tak nafikan daripada hampir 30 janji yang ditaburkan pakatan di Selangor pada PRU12 yang lalu, hanya satu yang ditunaikan iaitu air percuma, itupun tidak sepenuhnya,”

Tambahnya, dalam manifesto yang lalu, mereka berjanji akan memberi bantuan berbentuk caruman takaful kepada golongan warga emas, tetapi kerajaan negeri memberi pelbagai alasan dengan mengatakan warga emas dibantu dengan cara lain.

Perkara ini sama sahaja dengan isu ibu tunggal, air percuma dan juga bantuan kanak-kanak tadika tetapi akhirnya mereka kata tidak pernah berjanji. Kerajaan negeri berterusan menipu rakyat demi agenda mereka untuk berkuasa.

“Kalau benarlah mereka mampu menunaikan janji manifesto mereka, tunjukkan dulu pelaksanakaan dan menunaikan dulu janji-janji yang telah mereka taburkan di negeri Selangor ini dahulu. Saya nasihatkan kepada rakyat 1Malaysia khususnya di Selangor ini, jangan kita tertipu lagi buat kali yang kedua, sebaliknya terus memberikan sokongan dan undi kita kepada Barisan Nasional yang terbukti telah mendahulukan rakyat dan membela rakyat selama ini,” ujarnya lagi.
Tags: , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment