Soal Janji Bukan Permainan - Khalid Gagap Boleh Tak Tido Malam Nie ....



Penolakan bantahan awal terhadap Kerajaan Selangor yang diputuskan oleh Mahkamah Tinggi berhubung isu subsidi air percuma ternyata membela nasib rakyat di negara ini.

Pengerusi Gabungan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) Datuk Sohaimi Shahadan berkata keputusan itu membuktikan nasib rakyat diutamakan, selain tuntutan yang difailkan oleh mereka mempunyai asas kukuh.

“Kita dapat lihat apa yang penting dalam permohonan mereka  dan saya lihat isu air percuma diberi perhatian serius oleh mahkamah.

“Keputusan yang dibuat oleh mahkamah secara tepat dapat  membela nasib rakyat yang sebelum ini dinafikan hak mereka seperti dijanjikan,” katanya.

Terdahulu, Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak dengan kos permohonan kerajaan Selangor dan Menteri Besarnya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk mengetepikan saman oleh 711 pengguna air di negeri itu.

Saman itu adalah berhubung kegagalan Abdul Khalid dan kerajaan Selangor melaksanakan pemberian subsidi air percuma seperti dijanjikan dalam manifesto pakatan pembangkang pada pilihan raya umum lepas.

Menurutnya, mahkamah juga telah bertindak dengan adil dalam menangani kes-kes seperti ini.

“Ini sudah cukup menggambarkan tuntutan yang dibuat oleh mereka sah di sisi undang-undang dan  kerajaan harus bertindak lebih adil terhadap mereka,” katanya.

Sohaimi berkata pihaknya sedia menerima aduan dan permohonan daripada rakyat di negeri ini bagi membuat tuntutan yang sama.

“Kita akan membantu rakyat dan kami sedia memberi khidmat nasihat kepada mereka yang memerlukan.

“Kemenangan ini sebenarnya memberi kelebihan kepada rakyat untuk terus membuat tuntutan,” katanya.

Sehingga kini, lebih 4,000 pengguna air menggunakan meter pukal di Selangor tampil memfailkan saman terhadap kerajaan negeri itu, Khalid  dan Syabas bagi menuntut subsidi air percuma seperti dijanjikan dalam manifesto kerajaan itu pada pilihan raya umum lalu.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment