Lim Kit Siang cuba raih simpati lagi


Dalam sebuah risalah berjudul Fitnah 13 Mei: Dato Ghani Othman perlu lebih berani, tegas dan serius untuk menolak kempen politik kotor, LKS sekali lagi cuba meraih simpati pengundi.

LKS gesa Datuk Ghani Othman menolak fitnah kononnya beliaulah punca berlakunya tragedi 13 Mei 1969.

Sebenarnya memang LKS dan ucapan-ucapan beliau yang mengapi-apikan rakyat berbangsa Cina untuk bertindak di luar batasan sehingga tercetusnya pergaduhan kaum.

Setelah menghadapi 6 tuduhan mengapi-apikan rakyat, LKS telah ditahan di bawah ISA.

Helah LKS sudah memualkan rakyat Malaysia. Sudah tiba masa beliau dikuburkan bersama politik kebencian DAP.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

3 Komen

  1. Anonymous
    8:56 AM

    SG, aku rasa ko kena start cari rezeki lain dah.. Sendiri ingatlah ye.. Enough said..

    Bayu

  2. Anonymous
    9:23 AM

    Dah memang itu la ayat yg Kit Siang ckp masa mei1969..aku msih ingat lg peristiwa ni.. org-org yg tak lalui zaman ni memang pandai putar belit fakta saja..

  3. Lain macam je bunyi ayat anon 8.56 diatas! Macam ayat yang mungkin diteriman oleh teoh beng hock hingga dia mengambil keputusan drastik itu. Sejarah mana boleh dipadam, tambahan pula melibatkan ribuan orang dan satu negara. Itulah yang sering diperingatkan kepada semua kaum, terimalah apa yang ada sekarang iaitu kita rakyat Malaysia terdiri dari berbagai kaum dan agama, yang penyelesaiannya telah termaktub dalam Perlembagaan. Janganlah perkara sejarah itu diungkit untuk menimbulkan rasa tidak puashati antara kaum hinggakan hendak diubah perlembagaan seperti yang dijuarai DAP. Ini akan mengundang reaksi balas kaum lain, yang akan mengungkit kembali isu kewarga-negaraan dan lain-lain. Jadi, sebelum terlajak, sedarlah wahai mereka yang hendak menjadi wakil dan pemimpin rakyat, jadilah pemimpin yang berjiwa besar lagi negarawan. Lihat contoh semasa peralihan/pilihanraya presiden Amerika Syarikat Antara Clinton dengan Bush. Selama beberapa minggu selepas pengundian, keputusan tidak dapat dicapai kerana ada unsur penipuan. Akhirnya demi negara, Clinton setuju tidak diteruskan siasatan dan serahkan Presiden kepada Bush. Ini dikatakan demi negara. Bolehkah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Anwar dan yang sewaktu dengannya, bersikap seperti itu? Kalau dah tidak ada isu besar janganlah sengaja dijolok sarang tebuan. Terangkan apa yang Lim Kit Siang dah buat demi kemakmuran negara, apa yang dah dibuat untuk kebaikan pengundi di tempat-tempat yang pernah diwakili? Janganlah hanya 5 tahun sekali, timbul jadi calun tempat lain, guna isu yang diperhangatkan atau yang sengaja diada-adakan. Yang penting ialah rakyat Malaysia sendiri, hendaklah jangan melayan isu-isu panas, fitnah dan terus bersama-sama kerajaan yang selama ini telah memelihara keamanan, perpaduan serta kemajuan kepada negara. Apa yang tidak betul, kita perbetulkan melalui wakil rakyat BN kita.

Post a Comment