`Usaha Nakal’ Ganggu-Gugat Kepimpinan Najib, Satu Usaha Sia-Sia

Ahli Parlimen Sekijang, Anuar Manap mengajak kepimpinan BN khususnya Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) untuk teguh berdiri bersama kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menolak sebarang usaha memecah-belahkan perpaduan dan kesepakatan di dalam BN demi memastikan survival perjuangan BN untuk terus berkhidmat kepada rakyat.

Tambahnya, di sebalik cabaran yang bakal dilalui oleh Ahli-Ahli Parlimen BN, selain jumlah yang semakin kecil sekarang, amat penting kepada kepimpinan BN untuk bersatu teguh dan saling bantu-membantu khususnya dalam menjayakan transformasi yang dibuat oleh Datuk Najib.

“Dalam pilihanraya umum yang lalu, BN telah menampilkan banyak muka-muka baru khususnya golongan muda untuk diberikan peluang mewakili BN di peringkat Parlimen dan DUN, ia merupakan cara terbaik untuk meremajakan UMNO dan BN itu sendiri.

Jadi, saya harap pendekatan yang dibuat oleh pucuk tertinggi BN ini, khususnya peluang yang Datuk Najib berikan, harus diteruskan di masa akan datang. Peluang ini juga harus digembling bersama oleh setiap anak muda dalam BN untuk bersama-sama dalam kepimpinan agar BN terus relevan dan seterusnya mendapat tempat di hati rakyat,” ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sekijang.

Dalam masa yang sama, beliau membidas ‘usaha-usaha nakal’ yang dibuat oleh orang dalam UMNO sendiri untuk mencabar kepimpinan Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO adalah satu usaha yang sia-sia memandangkan kebanyakan pemmpin dan ahli-ahli UMNO dan BN rasional dan mengenali Datuk Najib sebagai seorang pemimpin yang sangat dihormati dan disayangi rakyat.


“Jadi, sudah tiba masanya untuk kita semua memperkukuhkan parti UMNO selain merapatkan barisan bersama kompenan BN yang lain untuk memastikan pasukan transformasi BN ini akan terus disenangi oleh rakyat Malaysia dan dihormati di mata dunia,” tambahnya. 
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment