Rakyat Johor Di Kawasan YB Pembangkang Akan Diabaikan ....??


Biar betul....? kejam betul kerajaan BN nie .... propa jer tu, kerajaan Bn dan Khaled Nordin bukan orang dan kerajaan yang kejam hinggakan rakyat di kawasan wakil rakyat pakatan akan dibiarkan tanpa pembelaan yang sewajarnya ......

Hakikat sebenarnya, kerajaan Johor telah memberi jaminan agar semua rakyat di negeri itu akan menerima peruntukan pembangunan sewajarnya walaupun kawasan mereka diwakili oleh pembangkang.

Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata peruntukan bagi setiap dewan undangan negeri (DUN) itu akan disalurkan menerusi Pejabat Menteri Besar.

"Sebelum ini peruntukan tersebut disalurkan melalui pegawai khas yang dilantik di setiap kawasan DUN yang dimenangi pembangkang.

"Sekarang ini kita tiada peruntukan khas untuk Adun tetapi ada peruntukan menerusi Pejabat Menteri Besar yang menerima apa-apa sahaja permohonan. Jadi, semua Adun boleh kemukakan permohonan dan saya akan berikan pertimbangan sewajarnya," katanya pada persidangan pertama DUN Johor ke-13, di Kota Iskandar, di sini, semalam.


Baca seterusnya di sini.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

5 Komen

  1. Anonymous
    10:51 PM

    Majukan kawasan BN saje, abis cerita. Mintak kit siang cari peruntukan sendiri bagi kawasan dia, baru adil!

  2. Anonymous
    11:06 PM

    utamakan kawasan pengundi BN,kalau kawasan pembangkang pun dapat apa yg kawasan BN dapat, pru 14 pengundi akan berfikir tiada rugi mengundi pembangkang.

  3. Anonymous
    11:15 PM

    Hentikan dari membantu Cina bangkai ni. Takde faedahnya membantu mereka.

  4. Anonymous
    12:18 AM

    Bangsa bangsat ni kata I DONT WANT MUCH BUT I JUST WANT EVERYTHING

  5. Anonymous
    2:54 AM

    Tengok DAPBANGKAI, sekutu kuat PAP, makin GANAS dan KURANG AJAQ kat Johor! YB MB Johor dan Speaker Dewan Negeri diharap JANGAN TUNDUK kpd. kehendak mereka - dahlah rakyat Islam/Melayu Johor miskin puas MERANA tanah TERGADAI kat Cina S'pura/DAPigs-PKR dan sekutu mereka dari Barat-Zionis! Lihat di http://www.nst.com.my/nation/general/dap-rep-ignores-ruling-on-live-streaming-of-sitting-1.341126, DAP rep ignores ruling on live streaming of sitting, 21 August 2013:

    NUSAJAYA: The opposition went ahead with live streaming of the state assembly sitting yesterday, although a verbal request by them was rejected by the speaker Datuk Mohamad Aziz.

    Tan Hong Pin (DAP-Mengkibol) told reporters that a request was put forward on Aug 14 but was disallowed by Aziz.

    However, Tan said the opposition saw no reason for the speaker to deny them the request.

    Yesterday, Tan's personal assistant, Chuah Xue Yong, 25, was stopped by Dewan officials while he was recording the first sitting of the 13th Johor state assembly sitting.

    However, the officials did not confiscate the device.

    Tan said the recording was intended for broadcast on Ubah.TV on livestream.com and on the DAP Socialist Youth web portal dapsy.org.

    He said the opposition had spent RM5,000 on the device, and would continue to engage the speaker on the issue.

    Tan said he also would also request Johor Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin to allocate a room for backbenchers and 18 of the opposition party members to hold media conferences……

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.


Post a Comment