Wan Azizah & PKR Tersilap Jalan - Kajang Bukan Laluan Untuk Ke Putrajaya


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, cita-cita pembangkang untuk membentuk kerajaan Persekutuan melalui Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang adalah sia-sia dan menyusahkan rakyat sebaliknya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tersilap langkah jika menganggap 'langkah Kajang' yang dirancang Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai laluan kepada pembangkang untuk ke Putrajaya.

"Tadi waktu saya datang ingat sudah tersalah tempat...saya nampak poster Wan Azizah tulis dari Kajang ke Putrajaya.

"Beliau silap jalan tu... tujuan PRK ini untuk pilih wakil rakyat Kajang dalam DUN Selangor," katanya ketika berucap pada majlis sepetang bersama Kelab UMNO Pesara Kanan Kerajaan di Pejabat Pendidikan Daerah Hulu Langat di sini, petang tadi.

Turut hadir ialah calon Barisan Nasional (BN), Datin Paduka Chew Mei Fun.

PKR memulakan 'langkah Kajang' apabila wakil rakyatnya sebelum ini, Lee Chin Cheh meletak jawatan tanpa sebab pada 27 Januari lalu.

Menerusi kempen PRK Kajang, PKR menggunakan slogan 'dari Kajang ke Putrajaya' sebagai strategi meraih undi kononnya ia sebagai sebahagian daripada rancangan politik pakatan pembangkang untuk menawan Putrajaya.

Mengulas lanjut, Mahathir berharap pengundi DUN Kajang tidak terpedaya dengan mainan politik PKR yang bertujuan untuk memenuhi matlamat politik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Pilihan raya ini semuanya berpusing-pusing dengan Anwar dan keluarganya sahaja. Bila beliau tak dapat bertanding, bila suruh isterinya jadi calon. Perjuangan mereka ini adalah perjuangan keluarga Anwar untuk jadikannya perdana menteri," ujarnya yang juga Bekas Presiden UMNO.


Tags: , , , , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment