Banjir: Kemana Hilang Pemimpin Kerajaan Selangor ?


Kasihan pakcik ini........ Dia termenung melihat kesan banjir yang melanda kampungnya
di Kg Lembah Jaya Utara, Ampang baru-baru ini....
 (Pix: Azmi Tarmizi)
Sumber: SelangorDaily

Sudah seminggu kejadian banjir di Ampang dan Hulu Langat berlaku. Namun sehingga ke hari ini belum nampak sebarang tindakan serius yang dilakukan oleh kerajaan negeri Selangor.

Saban hari boleh dikatakan hanya pemimpin dan jentera BN yang sibuk menolong mangsa-mangsa banjir. Pemimpin kerajaan negeri hanya datang melawat dan jalan.

Suasana berbeza antara dapat dilihat dengan jelas sewaktu negeri Selangor ditadbir oleh BN.

Waktu pentadbiran BN, Shah Alam pernah dilanda banjir yang teruk. Pada waktu itu kita boleh lihat dengan jelas bagaimana pemimpin-pemimpin dan jentera kerajaan menjalankan tanggungjawab mereka. Tidak perlu tunggu bantuan dari ATM tiba.

Apa yang berlaku di Hulu Langat sungguh menyedihkan. Sampaikan satu masa mangsa-mangsa banjir kebulur kerana tiada makanan dan mujurlah pihak ATM muncul membantu.

Itulah perbezaan jelas antara dua kerajaan. Satu kerajaan yang kurang bercakap dan berpolitik tetapi bersungguh-sungguh menolong rakyat. Satu lagi pula kuat berkokok, menyalak dan berpolitik tapi habuk pun tiada.

Tags: , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

1 Komen

  1. Ada apa-apa kepentingan ker puak haran jadah nie nak lawat.

    Nie kan kawasan Melayu, takkan depa nak jaga sebab depa menang dulu pun sebab undi cina

Post a Comment