Lagi Cabaran Noh Omar Kepada Khalid Gagap


Datuk Seri Noh Omar meminta kerajaan Selangor agar segera mewartakan tanah Taman Kekal Pengeluaran Makanan (TKPM) bagi membela nasib golongan petani di negeri itu.

Beliau berkata demikian bagi merujuk tindakan kerajaan negeri yang sanggup menjual beberapa tanah pertanian termasuk di Taman Agroteknologi Pertanian (TAP) Bestari Jaya, Kuala Selangor selain sebuah lagi tanah TKPM di Ulu Yam yang diusahakan oleh golongan petani sejak sekian lama.

"Pembangkang (Pakatan Rakyat) cukuplah jadi hero pada masyarakat... jaga tanah pertanian dan tolong wartakan tanah TKPM yang ada kalau mereka benar-benar mahu membela nasib rakyat.

"Kita sedar, tanah itu tanah kerajaan negeri, tetapi pembangunan di kawasan tersebut melibatkan kementerian pertanian serta kerajaan di mana ia telah dibangunkan berpuluh tahun lamanya untuk tujuan pertanian,".


"Kalau dia betul-betul nak tolong sektor pertanian negeri ini dan ikhlas untuk membantu, saya cabar dia agar segera mewartakan tanah (TKPM) ini," ..... 

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 Komen

Post a Comment