Jeff Oii Bukan Tidak Ikhlas, Sebaliknya Sengaja Timbulkan Polemik Untuk Jadi Perhatian Rakyat

Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun menyifatkan pemimpin-pemimpin DAP ini tidak mempunyai nilai kepimpinan, selain tidak mempunyai perasaan hormat orang lain serta tidak mempunyai keikhlasan dalam diri mereka.

Jelasnya, tindakan Ahli Parlimen Jelutong yang meminta maaf di atas keceluparannya terhadap pegawai Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang digelarnya sebagai 'kucing kurap' jelas membuktikan sikap dan peribadi sebenar pemimpin DAP ini yang tidak tahu hormat orang serta tidak ikhlas.

“Dia minta maaf hari ini, esok dia buat lagi. Jadi dengan tohmahan, dengan cacian itu sahaja dah melambangkan sikap mereka dan rakyat janganlah selalu tertipu, khususnya kakitangan kerajaan, kena benar-benar mengerti dan menilai pemimpin-pemimpin macam ini, untuk kita tolak sama sekali.

Saya fikir orang macam Jeff Oii ini jangan kita layan, kerana dia sebenarnya mencari publisiti murahan berbanding kita sebagai pemimpin BN yang membawa nilai dan makna dalam perjuangan, dalam perkhidmatan kita.

Datuk Seri Najib pun selalu menekankan kita ini member perkhidmatan kepada rakyat, kita bawa nilai-nilai murni, semangat toleransi dan persefahaman, jadi nilai-nilai murni masyarakat ini langsung tidak wujud dalam jiwa pemimpin-pemimpin pembangkang, khususnya DAP ini,” ujarnya ketika di temui mengulas tindakan Jeff Oii yang meminta maaf secara terpaksa berhubung kenyataannya mengelar kakitangan awam sebagai ‘kucing kurap’ baru-baru ini.

Dalam masa yang sama, Khairul Azwan tidak melihat tindakan meminta maaf Jeff Oii ini akibat tekanan dari Pengerusi DAP, Karpal Singh sendiri sebaliknya ianya merupakan permainan pemimpin DAP yang mahukan populariti kerana mereka ketandusan isu, jadi mereka cari satu polemik.

“Hasil dari polemik ini nanti akan nampak seolah-oleh dia (mereka) itu akan mendapat perhatian umum, perhatian rakyat. Tapi orang tahu siapa Jeff Oii ini, seorang yang berjiwa kotor, yang tidak langsung mempunyai hormat pada orang.


Hari ini dia nak maki orang, esok-esok dia minta maaf, lepas itu dia maki balik. Jadi, pemimpin seperti apa ini? Jadi kita faham-faham sahajalah,” tambahnya yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO. 
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

2 Komen

Post a Comment