Respon Sahabat-Sahabat FB Atas Persoalan Status FB aku ....

Sekarang nie, aku nak dapatkan respon dari akar umbi, aku bertanya apa sahaja persoalan yang bermain di fikiran aku untuk aku dapatkan jawapan dari sahabat2 FB aku ..... jom kongsikan beberapa respon yang wajar kita lihat dari sudut positif demi kebaikan bersama....

Soalan hari ini:

Mampukah BN kembali berkuasa di Selangor? Mampukah PAS mempertahankan kuasanya di Kedah dan Kelantan? DAP semakin teguh di Penang, BN? Bagaimana BN di Perak, PAS yang diperkuda DAP menaruh dendam kesumat untuk kembali berkuasa di Perak, mampukah BN mempertahankannya?

Jawapan:

Azmi Tarmizi: Bersatukah Umno di selangor? Pakatan pembangkang bukan kuat di Selangor tapi Umno dan BN yang lemah. Kalau hanya zahir mahu berperang tetapi hati dan jiwa mengatakan sebaliknya, impian hanya tinggal impian

Ahmad Mohd: setuju tu lum lg yg sibuk buat duit masuk poket sendiri je masa BN n UMNO perintah dulu mohon maaf atas kenyataan ini tp cuba la pegi ke ceruk2 kampung yg ADUNnya org BN tgk jalan dlm selenggaraan JKR negeri mmg teruk sgt sampai kepala boley masuk dalam lubang tu buat tutup jalan...... aku pun org UMNO tp benci pd yg korupsi...... sekadar renungan bersama..... mari kia berpegang dan balik pd perjuangan asal.... buat baru betul bukan sekadar melaung2kan je x guna..... sekali lagi mohon maaf bro....

Ahmad Mohd: maybe kalau korang pegi tgk pun jln tu tetiba dah cantik x pun sebelah luar jalan besar je cantik cuba sesekali ambush dtg x yah bgtau langsung...... tgk apa rupanya jalan besar kat jalan utama dan jalan kampung tu camne rupa..... sedih aku setiap kali balik kampung mertua aku tu.... sampai mertua aku merajuk.... ni antara keluhan orang kampung....."undi BN pun sama je undi pembangkang pun sama je jalan tu tetap juga berlubang camtu kalau nasib baik dekat pilihanraya nanti baru la jalan tu tetiba cantik pastu tunggu la 5 tahun lagi baru jalan tu bertar semula.... kalau x berlubang sahaja je la gamaknya....." tu la antara yg selalu aku dgr org kampung sana cakap..... so mmg harap sgt la bro ko panjangkan pd peringkat yg tertinggi..... meaning presiden ke timb. oresiden ke.... peringkat negeri x yah le.... psl serupa je sudahnya nanti kita tgk dulu tp sampai sudah tiada tindakan... x kan kot nak tgu tv3 aduan rakyat sampai baru ADUN nak buat keja..... mohon ampun dan maaf bro...

Bintu Rasyada: Sy x rasa BN boleh kuasai semula Kedah..sy org sana..bapa sy pun org kuat umno di sana..tp itu la hakikatnya..

Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

1 Komen

Post a Comment