Belum menang lagi, PAS sudah mula tunjuk belang



Semakin ramai ahli-ahli PAS bersetuju dengan kenyataan Datuk Haron Din yang berkata kerajaan PR akan melaksanakan hudud sekiranya berjaya merampas pentadbiran Putrajaya.

Calon Parlimen Putrajaya, Datuk Husam Musa pula membayangkan pertukaran hujung minggu sekiranya PR menang PRU13. Cuti hari Ahad akan digantikan dengan hari Jumaat seperti yang diamalkan di Kelantan.

Pada masa yang sama, pemimpin-pemimpin bukan Islam dalam PR masih lagi menentang perlaksanaan hudud walaupun Datuk Haron Din berkata mereka akan menerima hudud.

Dalam kenyataan terbaru, DAP berkata mereka menghormati pendirian PAS namun tidak akan bersetuju kerana hudud tiada dalam manifesto PR.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

4 Komen

  1. Anonymous
    10:42 AM

    Macam mana nak laksanakan hukum hudud oleh PAS? Yang ada sekarang pun pilih kasih nak jatuhkan hukuman/tindakan pada ahli-ahlinya. Hukuman mengikut kapisiti jawatan. Yang tak bertaring pasti dibaham dan yang bertaring dan berjawatan dalam PAS terlepas.
    Sepatutnya dah lama hudud ni dilaksanakan di Malaysia. Orang pertama yang patut dihukum adalah Mat Sabu dan terkini Mustafa Ali.
    Bila Mustafa Ali dalam video memantat Sundal (zina) dianggap perkara kecil. Apa barang Hadi Awang?

  2. Anonymous
    10:46 AM

    Khas buat tuan guru Dato Harun Din.
    Cukuplah berangan-angan dgn mempengaruhi rakyat marhein seperti kami.
    Apa maksud sebenar Tuan Guru?
    Apakah kami cukup bodoh mengiakan kesudian Dap menggunakan lambang Pas sebagi penenrimaan mereka tentang Hudud.
    Apakah Tuan Guru cuba meyakinkan kami bahawa Dap itu parti yang menyokong islam.
    Allah itu Maha Berkuasa.
    Hari ini Tuan Guru kata ini besoknya TO Guru Dap kata itu.
    Tak terfikirkah Tuan Guru tentang helah yang di mainkan pati Dap atau Tuan Guru cuba berhelah lagi bermadah.
    Janagn cuba bermadah dgn kami rakyat marhein wahai Tuan Guru.
    Cukup2lah senda gurau dan lakonan Tuan Guru selama ini.
    Saya amat kesal kerana orang yang menyatakan jatuh kufur barag siapap yang bersetuju kalimah Allah digunakan oleh orang kafir tetapi secara sedar atau tidak Tuan Guru sendiri bersetuju dgn meraka apabila dilihat Pati Tuan Guru sendiri bersetuju dgn penggunaan Kalimah Suci ALLAH dan Tuan guru sendiri bertanding atas tiket mereka.
    Sekarang siapa makan siapa?
    Tidakkah dgn penyertaan Tuan guru dalam PR tidak bermaksud Tuan Guru bersetuju dgn mereka?
    Harap maaf kalau penjelasan ini menyinggung perasaan Tuan Guru.
    Saya sebagi masyarakat Marhein berharap agar Tuan guru dapat memberi respon terbaru mengenai kedudukan kami yang tak bersetuju dgn PR dan mengundi BN parti yang tidak pernah bersetuju penggunaan Allah digunakan oleh orag kafir.

  3. Anonymous
    11:48 AM

    DULU SAYA HORMAT JUGAK KAT HARON DIN NI. TAPI LA NI DAH TAK MAMPU NAK HORMAT LAGI. DIA TAK SETUJU DALAM ISU KALIMAH ALLAH TAPI DALAM MASA YANG SAMA DIA JUGA DOK JULANG MANUSIA PELIWAT NAK JADI PM. ITU YANG SAYA TAK PAHAM. KAWAN SAYA ORANG KUAT PAS PUN KATA ANUWAR PELIWAT DAN PELANGGAN PELACOR. AGAKNYA INILAH DUNIA AKHIR ZAMAN SEPERTIMANA YANG RASULULLAH SEBUT. GOLONGAN YANG PALING JAHAT ADALAH ULAMA. TERANG-TERANG DEPAN MATA.

  4. Anonymous
    12:10 PM

    PADA AKU LA...TAK ADA SEKOR PUN PEMIMPIN PAS PATUT DIHORMATI SEJAK DULU KINI DAN SELAMANYA.....SEMUANYA BEROTAK UDANG..TERUTAMA SEKALI NIK AZIZ MENTERI BESAR AKU YANG TAK BERAPA PANJANG AKAL TUH......DAH TUA GANYUT TAPI BERFIKIRAN MACAM BUDAK-BUDAK BARU BALIGH.

Post a Comment